Browsing Educação Especial - PPGEEs by Subject "Schooling"
Now showing items 1-7 of 7
-
Estudantes com doença crônica e/ou deficiência com comorbidade: escolarização e proposta de formação docente
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação Especial - PPGEEs, Câmpus São Carlos, 02/08/2021)Over the past thirty years, important laws have been created for the protection and maintenance of the rights of children and youth, with an emphasis on education and health. Specialized Education Services, contemplating ... -
Programa de formação de professores do ensino médio: concepções e estratégias para a escolarização dos estudantes com deficiências
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação Especial - PPGEEs, Câmpus São Carlos, 14/12/2022)The schooling of students with disabilities is a recurring subject of research and over time the discussion followed the political, social and economic changes around the theme. Thus, by understanding the schooling of ... -
Escolarização de crianças com fissura lábio palatina
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação Especial - PPGEEs, Câmpus São Carlos, 30/11/2018)The Cleft Lip and Palate (CLP) are congenital malformations affecting the facial region, whose cleft or opening communicates the oral and nasal regions, causing air leak through the nose and hypernasalized voice. It is ... -
Configurações subjetivas de alunos com deficiência visual sobre processos de escolarização no ensino médio
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação Especial - PPGEEs, Câmpus São Carlos, 25/02/2019)Valuing the search for the materialization of the right to inclusive education and other cultural goods, the present study focuses on the developmental conditions of the schooling of students with visual impairment in ... -
Estudantes com deficiência intelectual na educação de jovens e adultos: interfaces do processo de escolarização
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação Especial - PPGEEs, , 26/02/2014)Subject rarely discussed in the context of special education, including students with intellectual disabilities in the halls of the regular school system, in the form of Youth and Adult Education (EJA) reinforces the ... -
Planejamento educacional individualizado na educação especial: propostas oficiais da Itália, França, Estados Unidos e Espanha
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação Especial - PPGEEs, , 06/08/2010)The Salamanca Statement (1994) advocated the practice of schooling for people with disabilities in the regular classroom and into mainstream schools, stressing the need to optimize the planning tool into pedagogic practices ... -
Estudantes com Transtorno do Espectro do Autismo (TEA) na escola: desafios para a ação educativa compartilhada
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação Especial - PPGEEs, Câmpus São Carlos, 14/09/2018)The entrance of students with Autism Spectrum Disorder (ASD) in the regular school is relatively recent and causes challenges, uncertainties and doubts in educators. The portion of students with ASD who choose the regular ...