• Efeitos de condições de monitoramento de mães sobre desempenho em supervisão de estudos 

      Christovam, Ana Carolina Camargo; http://lattes.cnpq.br/2550991108264200 (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-graduação em Educação Especial, , 18/03/2011)
      Studies on school problems and school failure suggest that some of these problems are result of ineffective interactions between student, family and school. This is a serious concern for the educational practices, as ...
    • Avaliação de programa para capacitar pais como agentes de promoção de comportamentos de estudo 

      Coser, Danila Secolim; http://lattes.cnpq.br/1387766161450223 (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-graduação em Educação Especial, , 19/02/2009)
      Parental involvement can be crucial for children s academic success; however, parents often don t have appropriate repertoire to deal with scholar difficulties or to promote autonomous and effective study behaviors in their ...
    • Transmissão intergeracional de práticas relativas a estudo em famílias com estudantes no ensino básico 

      Cunha, Renan Soares Mendes Teixeira da; http://lattes.cnpq.br/3853989531345390 (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-graduação em Educação Especial, , 26/03/2012)
      Children socialization development is influenced by their parents through parental style and practices. Parents can assume the function of promoting agents of study behavior of their children through parental practices. ...