• Dotação e talento : concepções reveladas em dissertações e teses no Brasil 

      Anjos, Isa Regina Santos dos; http://lattes.cnpq.br/3348839151783245 (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-graduação em Educação Especial, , 24/02/2011)
      The research objective was to identify, through the theoretical and methodological approaches, the epistemological profile and trends of research dissertations and theses in the graduate programs in Brazil who studied the ...
    • Proposta e aplicação do método das hélices na identificação de estudantes talentosos 

      Christofoletti, Rui Alexandre; http://lattes.cnpq.br/0797465333922730 (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-graduação em Educação Especial, , 23/04/2012)
      The issue of identification is the major factor in an enrichment program to gifted students, because it determines which students will be attended and the criteria used in the identification process. The objective was to ...
    • Altas habilidades ou superdotação : políticas públicas e atendimento educacional em uma diretoria de ensino paulista 

      Mani, Eliane Morais de Jesus; http://lattes.cnpq.br/3262109594164736 (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-graduação em Educação Especial, Câmpus São Carlos, 08/02/2015)
      Students with high ability or giftedness are known as the audience of the Special Education, supported by the legal provisions, which guarantee adequate educational attention for the full development of their potential and ...
    • Reconhecimento por meio de indicadores da precocidade do aluno na educação infantil 

      Marques, Danitiele Maria Calazans; http://lattes.cnpq.br/0940222268032312 (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-graduação em Educação Especial, , 25/02/2013)
      Students in kindergarten who shows signs of precocity, they deserve to have access to an educational service that meets their needs and develop their skills and competencies. For this to occur it is necessary to call the ...
    • Reconhecimento do talento em alunos com perdas auditivas do ensino básico 

      Rangni, Rosemeire de Araújo; http://lattes.cnpq.br/6399149504309769 (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-graduação em Educação Especial, , 14/11/2012)
      The thematic of talent is accepted among the special educational needs (SEN) since the 70 s when it was at the Lei de Diretrizes e Bases da Educação Nacional for the first time. This group of students hasn t received ...
    • Raciocínio Lógico-Matemático em um aluno do ensino fundamental com Síndrome de Asperger: dupla excepcionalidade? 

      Taverna, Christiane Honorato; http://lattes.cnpq.br/3900551846856723 (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-graduação em Educação Especial, Câmpus São Carlos, 26/02/2019)
      Since the late 20th century, there has been an intensifying trend of the inclusive educational system towards students belonging to the Special Education target audience (SETA), mainly in the regular educational curriculum. ...