• Proposta e aplicação do método das hélices na identificação de estudantes talentosos 

      Christofoletti, Rui Alexandre; http://lattes.cnpq.br/0797465333922730 (Universidade Federal de São CarlosBRUFSCarPrograma de Pós-graduação em Educação Especial, 2012-04-23)
      The issue of identification is the major factor in an enrichment program to gifted students, because it determines which students will be attended and the criteria used in the identification process. The objective was to ...
    • Alunos dotados e talentosos : estarão eles em minha sala de aula? 

      Oliveira, Roseli Figueiredo Correa de; http://lattes.cnpq.br/5100198429357677 (Universidade Federal de São CarlosUFSCarPrograma de Pós-graduação em Educação EspecialCâmpus São Carlos, 2015-12-08)
      Inclusive education allows the presence in the mainstream classroom students with disabilities, disorders and giftedness and talent. For the gifted and talented students are subjects of the educational process, it is ...
    • Reconhecimento do talento em alunos com perdas auditivas do ensino básico 

      Rangni, Rosemeire de Araújo; http://lattes.cnpq.br/6399149504309769 (Universidade Federal de São CarlosBRUFSCarPrograma de Pós-graduação em Educação Especial, 2012-11-14)
      The thematic of talent is accepted among the special educational needs (SEN) since the 70 s when it was at the Lei de Diretrizes e Bases da Educação Nacional for the first time. This group of students hasn t received ...
    • Formação de pedagogos para a atuação com pessoas dotadas e talentosas 

      Souza, Amanda Rodrigues de; http://lattes.cnpq.br/8358553161048690 (Universidade Federal de São CarlosUFSCarPrograma de Pós-graduação em Educação EspecialCâmpus São Carlos, 2017-02-02)
      Inclusion policies and practices require new approaches and extensive teacher motivation, which determine to a large extent the success of the whole process. With the advent of special education targeting students in school, ...