ListarEducação Especial - PPGEEs por tema "Teacher training"
Mostrando ítems 1-20 de 22
-
Rede social virtual de professores especializados e a escolarização de estudantes com deficiência intelectual
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação Especial - PPGEEs, Câmpus São Carlos, 17/02/2017)The Brazilian educational policy states that schooling of the Target Public of the Special Education (PAEE, in portuguese) should be performed at ordinary classrooms from regular schools, associated to the Specialized ... -
Formação e atitudes sociais sobre inclusão escolar em Licenciandos de Ciências Exatas
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação Especial - PPGEEs, Câmpus São Carlos, 31/08/2018)The number of enrollments of students with disabilities has increased over the years as a result of struggles and enforcement, which has ensured that these students have access to schooling in regular education. However, ... -
Programa de formação em informática para professores no atendimento de alunos com deficiência visual
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação Especial - PPGEEs, Câmpus São Carlos, 31/03/2017)In the past years, computing has progressed in such a way that it has reached many aspects of human life, producing modern elements that accelerate communication among people, institutions and their mutual relations. Among ... -
Desenho universal para aprendizagem na perspectiva da inclusão escolar: potencialidades e limites de uma formação colaborativa
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação Especial - PPGEEs, Câmpus São Carlos, 28/02/2018)The scholarity of special education target public requires transformations in educational systems which include pedagogical practices designed for the successful learning of these students. In general, the teaching of these ... -
Saúde mental infantojuvenil e inclusão escolar: desafios, demandas e proposição de formação continuada para professores
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação Especial - PPGEEs, Câmpus São Carlos, 26/10/2018)The World Health Organization and recent studies indicate that schools have been receiving students with mental health disorders, but little is known about these children and how teachers have acted with them. Teachers ... -
A formação de professores e a (in)visibilidade da educação especial nos projetos pedagógicos dos cursos de licenciatura do Instituto Federal de Goiás
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação Especial - PPGEEs, Câmpus São Carlos, 21/11/2017)Based from the assumption that educational inclusion is a process and, in turn, the characteristic of being unfinished, it is necessary a constant analysis for the formation of teachers as a way, on the one hand, to remove ... -
Panorama das classes hospitalares brasileiras : formação e atuação docente, organização e funcionamento
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação Especial - PPGEEs, Câmpus São Carlos, 17/02/2017)The hospital class is considered an educational service to the scholar in health treatment, which is of great importance to the students. In this way, the main objective of the present work was to describe the training and ... -
Construção de uma proposta de formação continuada para professores de classe hospitalar
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação Especial - PPGEEs, , 18/10/2013)This qualitative study of phenomenological basis, involves continuing education for teachers of Class Hospital. Aims to build, implement and evaluate, with the teacher 's Hospital Class, a proposal for continuing education ... -
Avaliação de um programa de formação docente sobre inclusão escolar aliando ensino colaborativo e diferenciado
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação Especial - PPGEEs, Câmpus São Carlos, 15/10/2021): Initially the basic premise of Special Education was that its target audience students would benefit from a unique body of knowledge that were intended for them if they studied in small classes and in separate environments, ... -
Formação de professores da educação infantil acerca dos mitos e concepções sobre o ensino da criança com autismo
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação Especial - PPGEEs, Câmpus São Carlos, 25/02/2022)In the face of all the deficits in communication, socialization and behaviors that may be present in a child with Autism Spectrum Disorder (ASD), teachers of the common class feel insecure about teaching this student, as ... -
Estudantes com doença crônica e/ou deficiência com comorbidade: escolarização e proposta de formação docente
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação Especial - PPGEEs, Câmpus São Carlos, 02/08/2021)Over the past thirty years, important laws have been created for the protection and maintenance of the rights of children and youth, with an emphasis on education and health. Specialized Education Services, contemplating ... -
Treinamento em Análise Funcional Baseada em Tentativas para avaliação comportamental em sala comum
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação Especial - PPGEEs, Câmpus São Carlos, 06/12/2019)Trial-based Functional Analysis is an adapted procedure from traditional Functional Analysis methodology to be used among classroom activities. The idea is to investigate problem behavior’s function by experimentally ... -
Educação física escolar: percepções sobre a eficácia do curso de capacitação do Comitê Paralímpico Brasileiro
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação Especial - PPGEEs, Câmpus São Carlos, 25/02/2022)The training process in the initial Physical Education courses, and specifically in the context of future work with students with disabilities, has its history marked by challenges. One of these challenges is to provide ... -
A neurociência aplicada à educação especial: em foco a formação dos professores do atendimento educacional especializado
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação Especial - PPGEEs, Câmpus São Carlos, 04/03/2022)Historically, Special Education has been presented in different arrangements, carried out in different places, with different purposes in terms of care for students with disabilities. Such arrangements were intertwined ... -
Programa de formação de professores do ensino médio: concepções e estratégias para a escolarização dos estudantes com deficiências
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação Especial - PPGEEs, Câmpus São Carlos, 14/12/2022)The schooling of students with disabilities is a recurring subject of research and over time the discussion followed the political, social and economic changes around the theme. Thus, by understanding the schooling of ... -
Programa de formação continuada para professores de educação física : possibilidades para a construção de saberes sobre a inclusão de alunos com deficiência
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação Especial - PPGEEs, Câmpus São Carlos, 16/03/2016)Current international and national politics about Special Education and Inclusive Education aims to ensure that all, without exception, have equal rights to access, permanency and opportunities for satisfactory learning ... -
Família-escola: curso de formação para professores pré-escolares de alunos do público-alvo da educação especial
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação Especial - PPGEEs, Câmpus São Carlos, 14/08/2018)The family and school relationship has been pointed out by many researches as one of the factors favoring the development and learning of students of the target audience of special education (TAEE), especially in childhood. ... -
Colaboração da educação especial em sala de aula: formação nas práticas pedagógicas do coensino
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação Especial - PPGEEs, , 24/11/2014)So that a sort of education can meet the needs of all students, it is necessary to think of strategies that seek success in learning. Among the supports for the Educational Target is the proposal of collaborative learning, ... -
Olhares docentes sobre a inclusão escolar dos estudantes com deficiência na escola comum
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação Especial - PPGEEs, , 07/12/2012)This study is the result of doctoral research entitled How Teachers see the school inclusion of students with disabilities in regular schools . It was held in public schools in a city in the central region of São Paulo ... -
Uma proposta de capacitação na área da educação musical especial
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação Especial - PPGEEs, , 04/03/2015)Special Music Education is the field of knowledge that covers music teaching and learning for students with special needs. This area has been growing timidly in Brazil, since on the one hand we have the inclusion of music ...