Buscar
Itens para a visualização no momento 1-4 of 4
A interface família-escola na inclusão de crianças com necessidades educacionais especiais: uma perspectiva ecológica
(Universidade Federal de São Carlos, 2005-02-22)
This study was based on the assumption that the presence of resources in the home environment in addition to special educational practices can either favor or damage the socialization and learning of children with Special ...
Comportamento do psicólogo em Instituição de atendimento a deficientes mentais: contribuições da análise do comportamento para construção de uma prática crítica e relevante.
(Universidade Federal de São Carlos, 2005-05-13)
Current conceptions of mental disabilities and the types of services needed by the
mentally disabled point to the need to increase their autonomy and inclusion to the
greatest extent possible, in relation to the living ...
Avaliação de um programa informatizado de reconhecimento de fala em indivíduos com deficiência mental e com problemas de linguagem.
(Universidade Federal de São Carlos, 2005-09-19)
The general aim of this study was the evaluation of the speech-recognition technology together with the MESTRE software, in order to check their viability to educational objectives. 110 individuals participated of this ...
Elaboração, aplicação e avaliação de um Programa de Ensino de Ginástica Acrobática sob a ótica da inclusão
(Universidade Federal de São Carlos, 2005-03-04)
The search for a society more joust represents a great challenge. As for the paradigm of the social inclusion, the necessary school to participate changed ding itself into a space where education for given it if comes back ...