Search
Now showing items 1-10 of 16
Prevenindo fracasso escolar: comparando o autoconceito e desempenho acadêmico de filhos de mães que trabalham fora e donas de casa.
(Universidade Federal de São Carlos, 2005-02-24)
Researchers in the area of special education have shown that various factors outside the
school system can lead children to develop learning problems. Poor quality family
relationships, for example, can interfere with ...
Análise do desenvolvimento de crianças de um a três anos de idade contaminadas por chumbo.
(Universidade Federal de São Carlos, 2005-02-28)
Lead intoxication can damage children development. There are few researches about the effects of lead intoxication on the overall development of young children. The individuals sampled in this study can be considered as ...
Comparando a interação social de crianças autistas: as contribuições do programa TEACCH e do Currículo Funcional Natural.
(Universidade Federal de São Carlos, 2005-01-12)
The work with autistic children is surrounded by controversy. Thus several interpretations
about its characterization and possible intervention models have been presented. In addition,
methodologies and measures used in ...
A interface família-escola na inclusão de crianças com necessidades educacionais especiais: uma perspectiva ecológica
(Universidade Federal de São Carlos, 2005-02-22)
This study was based on the assumption that the presence of resources in the home environment in addition to special educational practices can either favor or damage the socialization and learning of children with Special ...
Triagem visual de bebês prematuros: verificação da aplicabilidade do "Método de Avaliação da Conduta Visual de Lactentes".
(Universidade Federal de São Carlos, 2005-02-23)
There are risk factors linked to visual impairment question on infants like, for example, the
prematurity. Studies show incidence of visual impairment on premature infants and very low
birth weight ones, adding the importance ...
Análise teórica de itens referentes a pessoas com deficiência da Infant Toddler Environment Rating Scale - Revised Edition.
(Universidade Federal de São Carlos, 2005-09-30)
Avaliação de um programa informatizado de reconhecimento de fala em indivíduos com deficiência mental e com problemas de linguagem.
(Universidade Federal de São Carlos, 2005-09-19)
The general aim of this study was the evaluation of the speech-recognition technology together with the MESTRE software, in order to check their viability to educational objectives. 110 individuals participated of this ...
Ensino de discriminações condicionais por imitação: efeitos de dois arranjos de apresentação de tentativas.
(Universidade Federal de São Carlos, 2005-02-18)
Imitation can be defined, in general terms, as the similarity of behavior between two organisms when the response topography of one, the imitator, is similar to nd controlled by the behavior of the other, the demonstrator. ...
Treinamento de habilidades sociais em grupo com professores de crianças com dificuldades de aprendizagem: uma análise sobre procedimentos e efeitos da intervenção.
(Universidade Federal de São Carlos, 2005-02-24)
Social Skills Training (SST) can be used to increase teachers social competence,
contributing to the development of interactive contexts in the classroom as well as to the
student s learning. The purpose of this research ...
Sensibilidade a contingências de reforçamento : desempenho de crianças portadoras de Síndrome de Down e com desenvolvimento típico.
(Universidade Federal de São Carlos, 2005-06-27)