• português (Brasil)
    • English
    • español
  • English 
    • português (Brasil)
    • English
    • español
  • Login
About
  • Politics
  • Instructions to authors
  • Contact
    • Politics
    • Instructions to authors
    • Contact
Browsing Linguística (PPGL) by Advisor 
  •   Home
  • Centro de Educação e Ciências Humanas (CECH)
  • Programas de Pós-Graduação
  • Linguística (PPGL)
  • Browsing Linguística (PPGL) by Advisor
  •   Home
  • Centro de Educação e Ciências Humanas (CECH)
  • Programas de Pós-Graduação
  • Linguística (PPGL)
  • Browsing Linguística (PPGL) by Advisor
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsAdvisorTitlesSubjectsCNPq SubjectsGraduate ProgramDocument TypeThis CommunityBy Issue DateAuthorsAdvisorTitlesSubjectsCNPq SubjectsGraduate ProgramDocument Type

My Account

Login

Browsing Linguística (PPGL) by Advisor "Silva, Ademar da"

  • 0-9
  • A
  • B
  • C
  • D
  • E
  • F
  • G
  • H
  • I
  • J
  • K
  • L
  • M
  • N
  • O
  • P
  • Q
  • R
  • S
  • T
  • U
  • V
  • W
  • X
  • Y
  • Z

Sort by:

Order:

Results:

Now showing items 1-6 of 6

  • Author
  • issue date
  • submit date
  • Advisor
  • Graduate Program
  • Document Type
  • title
  • ascending
  • descending
  • 5
  • 10
  • 20
  • 40
  • 60
  • 80
  • 100
    • Relações entre o tipo psicológico e a aprendizagem de uma língua estrangeira 

      Belonsi, Lileni Marileili Drugovich; http://lattes.cnpq.br/4917585425367055 (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-graduação em Linguística, , 05/06/2009)
      There are several factors which interfere in foreign language learning. Among them, there are the learning styles, which comprise the cognitive and affective domains. The intrinsic side of the affective domain, which is ...
    • Present perfect: uma questão de aspecto : um estudo sobre o contexto na compreensão da noção de aspecto subjacente ao present perfect simples em inglês. 

      Espino, Sabrina de Paula (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-graduação em Linguística, , 27/09/2007)
      This study approaches the present perfect simple (PP) in English, a verb structure that does not have a semantic equivalent in Brazilian Portuguese language. This fact brings out teaching and learning issues that one ...
    • Narrativas de professores de inglês de escolas públicas e o seu caráter revelador 

      Geraldo, Carla Cristiane; http://lattes.cnpq.br/4571478922761841 (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-graduação em Linguística, , 26/04/2013)
      The aim of this study was to analyze narratives of English language teachers from public schools in São Carlos and Araraquara from the 1950s to 2012, so as to understand the changes that have occurred in the teaching of ...
    • Panorama da produção de livros didáticos de espanhol publicados no Brasil entre 1991 e 2008 

      Rocha, Wellington Alan da; http://lattes.cnpq.br/4174635705145958 (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-graduação em Linguística, , 09/12/2009)
      The objective of this research is to sketch a short view of the didactic books (from now on LD Livro didático) that focus the teaching of the Spanish Language which were published in Brazil between the years of 1991 and ...
    • Ensino de língua estrangeira e inclusão : percepções de alunos com surdez ou com deficiência auditiva sobre as aulas de inglês em escolas regulares 

      Rubio, Ana Claúdia Ferrari (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-graduação em Linguística, , 01/09/2010)
      The changes occurred in our society in the last few years have immediately reflected in the school sphere. Nowadays, in the educational context there is a great international effort in favor of the inclusive education, ...
    • Subsídios para elaboração e utilização de material didático de língua estrangeira para a terceira idade 

      Scopinho, Raquel Albano; http://lattes.cnpq.br/8317696376557854 (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-graduação em Linguística, , 13/03/2009)
      Through the investigation of the English teaching/learning process in two third age universities and through the presentation of the profile of these age group learners, we aim to provide contributions for further developing ...

      UFSCar
      Universidade Federal de São Carlos - UFSCar
      Send Feedback

      UFSCar

      IBICT
       

       


      UFSCar
      Universidade Federal de São Carlos - UFSCar
      Send Feedback

      UFSCar

      IBICT