Buscar
Itens para a visualização no momento 1-7 of 7
Uma análise discursiva de normativas oficiais argentinas sobre o ensino de português língua estrangeira
(Universidade Federal de São Carlos, 2021-05-27)
La elección de los idiomas que enseñará el sistema educativo de un país no es una
cuestión de azar, sino que refleja cuestiones políticas, históricas, económicas, sociales, etc.
Debido al interés por la enseñanza del ...
Ensino de espanhol para brasileiros : das crenças à prática docente
(Universidade Federal de São Carlos, 2012-03-28)
In recent years, we have observed that the presence of the Spanish language teaching in regular schools has been expanded gradually. However, even in the context of teaching-learning favoring of the Spanish language, it ...
Considerações sobre autenticidade e direitos autorais em materiais didáticos para ensino-aprendizagem de língua inglesa nas modalidades presencial e a distância
(Universidade Federal de São Carlos, 2011-08-30)
The diversity of educational contexts presented by face-to-face and distance education enables English teachers not only to choose and adopt didactic materials that are available for purchase, but also to evaluate and adapt ...
A avaliação da oralidade em contexto de formação de professores de inglês com instrução baseada em conteúdo: critérios e instrumentos
(Universidade Federal de São Carlos, 2019-02-20)
The implementation of content-based instruction (CBI), a pedagogical content/language integrating approach, has been recommended by specialists as an alternative for the development of students’ oral ability (OA) in English ...
Avaliação de leitura em espanhol língua estrangeira: das concepções dos professores à prática
(Universidade Federal de São Carlos, 2020-04-23)
Learning assessment, althougth studied in academia, is still a controversial element in the educational field. While it is rejected by students and teachers, it is valued within the education system (SCARAMUCCI, 1999). ...
O efeito retroativo do Celpe-Bras na cultura de aprender de candidatos ao exame
(Universidade Federal de São Carlos, 2006-12-11)
The washback effect of an assessment is a redirecting element not only on teaching and learning
process, but on most student s and teacher s actions, manners, beliefs and perceptions inside and
outside the classroom, ...
Projetos Pedagógicos de Cursos de Licenciatura em Letras Português/Espanhol de Universidades Públicas do estado de São Paulo: reflexões sobre variação linguística
(Universidade Federal de São Carlos, 2022-09-28)
Esta tesis de maestría es una investigación sobre cómo los Proyectos Pedagógicos de Curso (PPC) de Letras abordan la variación lingüística. Es un estudio descriptivo, de paradigma cualitativo y de naturaleza documental. ...