Listar Educação em Ciências e Matemática - PPGEdCM-Ar por asesor "11a1d4a1-dc26-4eca-80cd-0ceac45284d7"
Mostrando ítems 1-5 de 5
-
O novo ensino médio e a oferta dos itinerários formativos no contexto do ensino de ciências
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação em Ciências e Matemática - PPGEdCM-Ar, Câmpus Araras, 27/04/2023)The objective of this research was to reflect on the implementation of the new secondary education, highlighting the positions of those involved in the school environment and the pressures imposed by being an educational ... -
Percepções de professores e coordenadores pedagógicos acerca da formação continuada, do ensino de ciências e da diversidade
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação em Ciências e Matemática - PPGEdCM-Ar, Câmpus Araras, 26/04/2022)According to the literature, the process of continuing education about the theme of diversity has not been yet explored in all its potential, especially regarding to the role of pedagogical coordinators and Natural Science ... -
Currículo e o ensino de ciências nos anos iniciais do ensino fundamental: implicações na prática docente
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação em Ciências e Matemática - PPGEdCM-Ar, Câmpus Araras, 21/02/2019)The present research deals with an empirical investigation, which aims to understand the process of the curriculum of Sciences’ development, of the initial years of elementary school, in a municipal public school of ... -
O processo de construção da identidade profissional docente dos formadores de professores de química
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação em Ciências e Matemática - PPGEdCM-Ar, Câmpus Araras, 08/06/2021)The training of teachers for the exercise of teaching in Basic Education has been extensively researched and discussed in several contexts. In contrast, the research on teaching training for Higher Education context, ... -
A invisibilidade das mulheres nas ciências e na formação de professoras/es: uma contribuição às pesquisas
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação em Ciências e Matemática - PPGEdCM-Ar, Câmpus Araras, 03/12/2021)The presence of women in scientific areas has been widely discussed in universities, especially in the production of research and in academic events, while the debate on teacher training in gender is still timid in ...