• A Operação Lava-Jato nas páginas de opinião da Folha de São Paulo 

      Geraldini, Bernardo Fogli Serpa (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Ciência Política - PPGPol, Câmpus São Carlos, 10/04/2018)
      The mass media are a central element of the contemporary political life, and newspapers, in Brazil, are important mainly because of their ability to set the agenda of other media. In this sense, Folha de S. Paulo has a ...
    • O discurso eleitoral da Folha de S.Paulo e O Estado de S.Paulo na campanha eleitoral de 2010 

      Orlandini, Romulo Augusto (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Ciência Política - PPGPol, Câmpus São Carlos, 22/08/2012)
      The objective of this thesis was to discuss the election of 2010 under the bias of print journalism. The analysis was made by the editorial in the Folha de S.Paulo and O Estado de S.Paulo. We had as hypothesis that ...
    • A construção da imagem de Hugo Chávez por documentários 

      Paiva, Gabriela Pandeló (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Ciência Política - PPGPol, Câmpus São Carlos, 11/04/2017)
      The 90s in Venezuela consists in the decline of the Punto Fijo Pact, an agreement between the political elites to maintain the democratic order. In the Latin American context, this period, followed by the transition to the ...
    • Eleições presidenciais de 2014: uma análise das agendas programáticas 

      Lima, Bárbara (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Ciência Política - PPGPol, Câmpus São Carlos, 02/05/2015)
      In the current Brazilian political scenario the political propaganda are at the center of political practices. Such centrality is enhanced during the election period. This is when the political parties launch candidates ...
    • A agenda do Jornal Nacional: uma análise da cobertura de casos de corrupção 

      Gobbi, Laura Arantes (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Ciência Política - PPGPol, Câmpus São Carlos, 17/04/2018)
      Television has a central position within the Brazilian communication system. In this way, it relates directly to the population so as to influence it in some way through its programming. The news programs end up being ...
    • Um estudo das campanhas de Dilma Rousseff em 2010 e 2014 no HGPE da TV 

      Luchesi, Raquel Moretti (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Ciência Política - PPGPol, Câmpus São Carlos, 21/09/2016)
      The preparation of an election campaign is developed to transmit matters that the mass media want to reach the public discussion. So, it is widely important to the electoral dispute because it is one of the elements ...
    • Eleições municipais e profissionalização das campanhas eleitorais (São Paulo, 2016) 

      Alves, Mércia Kaline Freitas (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Ciência Política - PPGPol, Câmpus São Carlos, 02/04/2020)
      This thesis aims to discuss how the professionalization of election campaigns was incorporated and developed at the municipal level. The survey walked from the questions: Has the process of professionalization, described ...
    • A candidatura Lula em 2018 nas páginas da Folha de S. Paulo, O Globo e O Estado de S. Paulo: agenda e enquadramento 

      Lins, Aquiles Coelho (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Ciência Política - PPGPol, Câmpus São Carlos, 03/03/2020)
      In the midst of a serious political crisis, Brazil went through presidential elections in 2018. During the pre-campaign and part of the electoral race, former President Luiz Inácio Lula da Silva (PT) led the vote intentions, ...