Browsing by Advisor "Lacerda, Cristina Broglia Feitosa de"
Now showing items 1-15 of 15
-
Verbalidades uma proposta de canal no youtube para narrativas surdas
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, , Câmpus São Carlos, 16/02/2024)In this course completion work, I created a channel on the YouTube platform, whose name is VERBALITIES. With the aim of creating a space for the dissemination of countless deaf identities and experiences through videos, ... -
Instrumento de avaliação da expressão em língua brasileira de sinais: percepções de uma professora bilíngue da Educação Básica
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, , Câmpus São Carlos, 14/12/2022)The development of deaf students is directly linked to their mastery of the Brazilian Sign Language (Libras). However, the child does not always find in his family environment a context that favors his dialogical exchanges ... -
Professor bilíngue para surdos: análise da prática de letramento por meio da autoconfrontação
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação Especial - PPGEEs, Câmpus São Carlos, 18/06/2018)This study had as main goal to verify the analysis of teachers’ practices, within a classroom interection approach at elementary school. Also, to investigate how the teachers’ self-image, commenting and binding meanings ... -
O que dizem os intérpretes de Libras do sudeste goiano sobre formação e atuação
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação Especial - PPGEEs, , 07/02/2013)This paper try to analyze the characteristics of training the Goiano Southeast Libras interpreters, about deafness knowledge / Libras and check the limits and potentials observed by them for their work with deaf students ... -
Discutindo a atuação do professor interlocutor de libras a partir de um grupo de formação
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação Especial - PPGEEs, , 27/05/2014)In the mid-1990s, Brazil becomes a signatory to documents assume Inclusive Education as a fundamental task for any country. The deaf education from the perspective of inclusive education, bilingual education and advocates ... -
Diálogos com tradutores-intérpretes de língua de sinais
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação Especial - PPGEEs, , 23/05/2014)The focus of this work was to watch, in the speeches of InterpreterTranslators of the Language of Signs (TILS), the understanding and the conceptions that they have concerning your function in the process of the deaf ... -
Atuação de intérpretes de língua de sinais na pósgraduação lato sensu: estratégias adotadas no processo dialógico
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação Especial - PPGEEs, , 06/02/2013)The challenge of the inclusion of people with disabilities in different segments of social relations is not new and it is undoubtedly a complex process. In formal education deaf students are also offered an interpretation ... -
O professor interlocutor no contexto da educação de surdos : aspectos da atuação deste novo profissional
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação Especial - PPGEEs, , 06/02/2013) -
O fazer do intérprete educacional: práticas, estratégias e criações
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação Especial - PPGEEs, , 16/07/2014)This research aimed to analyze and discuss the work of the Educational Interpreter (IE), which is a recent professional in our country, and the currently researches on their performance in the classroom are incipient in ... -
Implementação da disciplina de libras nas licenciaturas em município do interior de São Paulo
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação Especial - PPGEEs, , 28/01/2015)Experienced in recent decades important legislative advances regarding the rights of persons with disabilities, especially the right to education. In this context, deaf education is contemplated from the recognition of ... -
Reconhecimento de línguas de sinais e educação de surdos no Brasil e na Suécia
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação Especial - PPGEEs, Câmpus São Carlos, 11/05/2018)The objective of this work is to investigate, in a comparative perspective, the documents that recognize sign languages in Brazil and Sweden and to analyze if their respective acknowledgments contributed to the educational ... -
Relações dialógicas entre professores surdos sobre o ensino de Libras
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação Especial - PPGEEs, , 06/12/2013)The object of this research is the formation of the Brazilian sign language teacher (Libras), in particular, pedagogically. The study about the Libras teaching and teachers formation is a new subject. Herein, I discuss ... -
As práticas de letramento da família e as dificuldades de aprendizagem: perspectivas para o debate
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação Especial - PPGEEs, , 12/08/2012)The object of this research were qualitative ethnomethodological approach to the literacy practices of parents of children with learning difficulties in order to understand what values and beliefs could be underlying their ... -
A formação do professor de Libras: concepções, práticas e campo profissional no estágio curricular
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação Especial - PPGEEs, Câmpus São Carlos, 06/02/2024)This study aimed to investigate how the curricular internships of the Letters LIBRAS Licentiate Degree Course are developed, context in which is trained the professional who will work in teaching LIBRAS as first language ... -
Oferta da disciplina Libras no ensino fundamental na rede municipal de Castanhal-PA
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação Especial - PPGEEs, Câmpus São Carlos, 07/02/2024)The teaching of Libras to the entire school community is defended by those interested in the social inclusion of the deaf community, arguing that the more people who use Libras, the greater the social inclusion of deaf ...