Modelos de mistura para avaliação de produtos e serviços
Carregando...
Data
Autores
Título da Revista
ISSN da Revista
Título de Volume
Editor
Universidade Federal de São Carlos
Resumo
The product (or services) evaluation is a necessity in many steps of the development and release of such producs (services). The product evolution and the market share definition are two steps that evolves some kind of evaluation. Although, the evaluation occur by assigning grades not related with the perception of the product (service) quality –assigning values at random. This work presents 4 new models, 2 of them based on the CUB (Combined Uniform and shifted Binomial) model, for evaluation of items where there are two or more levels of preference by the evaluators and may have evaluators assigning grades at random.
Descrição
Citação
POLLI, Démerson André. Modelos de mistura para avaliação de produtos e serviços. 2019. Tese (Doutorado em Estatística) – Universidade Federal de São Carlos, São Carlos, 2019. Disponível em: https://repositorio.ufscar.br/handle/20.500.14289/12203.
Coleções
item.page.endorsement
item.page.review
item.page.supplemented
item.page.referenced
Licença Creative Commons
Exceto quando indicado de outra forma, a licença deste item é descrita como Attribution-NoDerivs 3.0 Brazil
