• português (Brasil)
    • English
    • español
  • español 
    • português (Brasil)
    • English
    • español
  • Login
Acerca de
  • Politicas
  • Instrucciones a los autores
  • Contacto
    • Politicas
    • Instrucciones a los autores
    • Contacto
Buscar 
  •   Principal
  • Centro de Ciências Humanas e Biológicas - CCHB
  • Cursos de Graduação
  • Pedagogia - PedL-So
  • Buscar
  •   Principal
  • Centro de Ciências Humanas e Biológicas - CCHB
  • Cursos de Graduação
  • Pedagogia - PedL-So
  • Buscar
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Listar

Todo DSpaceComunidades & ColeccionesPor fecha de publicaciónAutoresAsesorTítulosMateriasTemas CNPqPrograma de posgradoTipo de documentoEsta comunidadPor fecha de publicaciónAutoresAsesorTítulosMateriasTemas CNPqPrograma de posgradoTipo de documento

Mi cuenta

Acceder

Descubre

AutorAlves, Susan Coroline Pereira (1)Amaral, Leticia Rossetto Ferraz do (1)Araújo, Letícia Duarte de (1)... másMateriaEducação Infantil (11)Early childhood education (6)Educação infantil (5)... másFecha2021 (5)2020 (18)2019 (6)2017 (2)2016 (1)2015 (2)2014 (1)Temas CNPqCIENCIAS HUMANAS::EDUCACAO::TOPICOS ESPECIFICOS DE EDUCACAO (23)CIENCIAS HUMANAS::EDUCACAO::ENSINO-APRENDIZAGEM (6)CIENCIAS HUMANAS::EDUCACAO (5)... másTipo de documentoTCC (36)

Buscar

Mostrar filtros avanzadosOcultar filttos avanzados

Filtros

Use filtros para refinar sus resultados.

Mostrando ítems 1-10 de 37

  • Opciones de clasificación:
  • Relevancia
  • Título Asc
  • Título Desc
  • Fecha Asc
  • Fecha Desc
  • Resultados por página:
  • 5
  • 10
  • 20
  • 40
  • 60
  • 80
  • 100
Thumbnail

Vozes das juventudes: quando a escola pública e o feminismo se encontram - um estudo de caso do projeto Molhares 

Moraes, Marina Guilherme Caselli (Universidade Federal de São Carlos, 2020-07-03)
This dissertation seeks to think and discuss interfaces between youths, education, feminisms and protagonisms, with a look turned mainly to processes of meaning and construction of identities, based on fieldwork carried ...
Thumbnail

Por um repertório de práticas pedagógicas antirracistas na educação infantil 

Santos, Érika Carolina Salomé de Figueiredo (Universidade Federal de São Carlos, 2020-10-30)
This course conclusion paper aims to reflect on the construction of a repertoire of anti-racist pedagogical practices. In the first part, I try to show the paths taken before DCNERER (BRASIL,2004) and present practices ...
Thumbnail

Práticas de consciência fonológica: brincar alfabetizando no último ano da educação infantil e alfabetizar letrando no primeiro ano do ensino fundamental 

Pena, Nathália Nepomuceno (Universidade Federal de São Carlos, 2020-10-15)
This monograph has the general objective of understanding how the domain of phonological awareness practices contributes to literacy and literacies from the theoretical foundations and reflections on the practices of Soares ...
Thumbnail

O ensino de música no contexto escolar de crianças dos anos iniciais do ensino fundamental 

Cassettari, Danielle Maria Pereira Urban (Universidade Federal de São Carlos, 2014-12-08)
This work has as its object music in the school context of children from the early years of Elementary School. The theme arose from my concern during the period of mandatory curricular internship held in 2013, when I was ...
Thumbnail

Relações étnico-raciais na escola: relato de professores 

Silva, Janaína de Oliveira (Universidade Federal de São Carlos, 2020-07-01)
In the current context, talking about Ethnic-Racial Relations at school has great relevance, considering the school as an environment that forms possible social or reproductive changes in today's society. The present ...
Thumbnail

A arte como expressão da criança na abordagem Reggio Emilia de educação da infância 

Costa, Paula Soares da (Universidade Federal de São Carlos, 2019-12-17)
This research investigated how the languages of art are present in a kindergarten in the city of Sorocaba that proposes to work based on Reggio Emilia's approach in early childhood education. We sought to understand how ...
Thumbnail

Consequências na vida da criança do disciplinamento dos corpos na creche 

Ikenaga, Letícia Setsuco (Universidade Federal de São Carlos, 2020-06-26)
The object of the present research, the disciplining of the babies' bodies in the daycare center, emerged during the internship experiences in a classroom with two-year-old babies and also from the professional work as a ...
Thumbnail

Motivações para o estudo do piano 

Oliveira, Leonardo Daniel de (Universidade Federal de São Carlos, 2016-12-14)
The present work was born out of a concern of the author, as a student of the Pedagogy course and Education professional, about what would be the factors and the motivations that influence people when deciding which musical ...
Thumbnail

Os fazeres com as linguagens artísticas à luz da abordagem de Reggio Emilia: a experiência da própria prática 

Rala, Cássia Antunes Almeida Batalin (Universidade Federal de São Carlos, 2020-07-02)
The present work was born out of concerns about educational practices in Early Childhood Education at a school in the city of Sorocaba/SP/Brazil inspired by the Reggio Emilia approach. From the routine of the classroom, ...
Thumbnail

O papel da música na educação infantil: um estudo bibliográfico voltado à formação de pedagogos 

Formes, Robson Nicio (Universidade Federal de São Carlos, 2017-07-21)
Music is present in the human being's life from the mother's womb due to the baby's perception of external sounds, which create a sound universe during pregnancy that makes him a listener and an apprentice. Since then, ...
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4

UFSCar
Universidade Federal de São Carlos - UFSCar
Sugerencias

UFSCar

IBICT
 

 


UFSCar
Universidade Federal de São Carlos - UFSCar
Sugerencias

UFSCar

IBICT