Browsing Teses e dissertações by Advisor "315a3eaa-9034-4dc9-bb41-68ee391cbcf7"
Now showing items 1-5 of 5
-
O lugar do ensino de ciências na escolha da carreira universitária de jovens negros
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação - PPGE, Câmpus São Carlos, 10/05/2019)The purpose of this study was to understand the relationship between school science education and the choice of university career, taking into account the ethnic-racial cohort, and identifying the place of science education ... -
Representações de estudantes de uma comunidade ribeirinha sobre a floresta amazônica
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação - PPGE, Câmpus São Carlos, 19/02/2020)This research aims to identify the representations about the Amazon Forest of the people who live in it, that is, students of the elementary school, looking for relations with their social surroundings and schooling. Thus, ... -
As representações sociais de ciência: um estudo a partir de um curso de licenciatura em ciências biológicas
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação - PPGE, Câmpus São Carlos, 20/02/2020)This is a qualitative research aiming to investigate Science social representations of Biology’s undergraduate students and the possible relationships with their process of initial teacher training, focusing on the question: ... -
Potencialidades e limites de uma s.d. sobre eugenia: educação para as relações étnico-raciais e controvérsias científicas
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação - PPGE, Câmpus São Carlos, 14/07/2022)This work proposes a methodological approach to the development of a didactic sequence as an Educational Curriculum Material, having the controversial theme - Eugenics, which presents itself as a Socio-scientific Question ... -
Biologia, África e identidades sociais: a representação produzida pelos discursos sobre genética e evolução em livros didáticos
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação - PPGE, Câmpus São Carlos, 19/09/2021)In this research I investigated how the genetics and evolution discourses was affect by the legal apparatus of 10.639/2003 law and National Curricular Guidelines for Education of Ethnic-Racial Relations and for History ...