Browsing Teses e dissertações by Advisor "9950d0c5-4e29-4a88-85b2-522a9c257189"
Now showing items 1-9 of 9
-
Narrativas de professoras egressas do PARFOR: o que dizem as flores
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação - PPGE, Câmpus São Carlos, 28/02/2023)The present thesis, developed in the Postgraduate Program of Education in the Federal University of São Carlos, focuses on teacher education public policies. The main objective was to analyze the implications of the Basic ... -
Aprendizagem da docência de professoras iniciantes em um programa de mentoria: processos reflexivos e autonomia
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação - PPGE, Câmpus São Carlos, 10/08/2023)This doctoral thesis aims to analyze and comprehend the reflective processes and autonomy in the teaching learning of early-career teachers participating in the Hybrid Mentoring Program (PHM). The PHM was a research ... -
As implicações da formação inicial no processo de iniciação à docência dos egressos do curso de Letras do Centro de Estudos Superiores de Tefé, estado do Amazonas
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação - PPGE, Câmpus São Carlos, 30/11/2022)Teaching knowledge is the result of a historical process through which teachers transform the knowledge they have had access to throughout their training and professional activities into learning that is mobilized in the ... -
Saberes geográficos compartilhados por professores dos anos iniciais do ensino fundamental na rede de aprendizagem e desenvolvimento da docência (READ) da UFSCar
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação - PPGE, Câmpus São Carlos, 21/02/2022)The research aimed to analyze how experienced teachers, beginners teachers and graduated teachers share geographics knowledges through intergenerational dialogue in ReAD (“Rede de Aprendizagem e Desenvolvimento da Docência” ... -
Trilhando os caminhos do início da docência: concepções sobre o percurso formativo no processo de tornar-se professor
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação - PPGE, Câmpus São Carlos, 27/02/2019)Teacher education is a continuous process that occurs throughout life and begins even before college, and teachers living experiences influence decision-making and pedagogical practices, contributing to their Professional ... -
Licenciandas em pedagogia na Rede de Aprendizagem da Docência (ReAD): compreensões sobre a docência
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação - PPGE, Câmpus São Carlos, 27/04/2018)The objective of the this dissertation is to investigate what is the comprehension Pedagogy students have on subjects related to teaching and its characteristics: professionalism and the process of teaching professionalization, ... -
O Programa de Pós-Graduação em Educação Profissional e Tecnológica do IFSP: contribuições na perspectiva de seus participantes
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação - PPGE, Câmpus São Carlos, 20/02/2020)In the year of 2017, the Federal Institute of Education, Science and Technology of São Paulo (IFSP) was linked to the Mestrado Profissional em Educação Profissional e Tecnológica em Rede Nacional (Professional Master’s ... -
A matemática na trajetória pessoal e profissional: narrativas de professores iniciantes em um Programa Híbrido de Mentoria
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação - PPGE, Câmpus São Carlos, 29/04/2022)This study has as its theme the relationship between beginning primary school teachers, participants of the Hybrid Mentoring Program (PHM), with the learning and teaching of mathematics in their personal and professional ... -
Repercussões do Programa de Avaliação da Alfabetização (PROALFA) na ação docente: a perspectiva de professores de uma escola estadual em Viçosa-MG
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação - PPGE, Câmpus São Carlos, 01/07/2022)This work analyzed the perceptions about the external evaluation of the Literacy Assessment Program (Proalfa) of teachers who teach for the 3rd year of elementary school at a state school in the city of Viçosa/MG. We tried ...