• A aprendizagem baseada em problemas (PBL): uma implementação na educação em engenharia na voz dos atores. 

      Ribeiro, Luis Roberto de Camargo (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação - PPGE, , 29/04/2005)
      Problem-based Learning or PBL, contrary to conventional instructional methods that place problems after concepts have been introduced, uses open-ended problems to initiate, focus and motivate the learning of theory. Besides ...
    • Práticas de letramento de professores de matemática em formação na licenciatura em educação do campo 

      Fernandes, Fernando Luís Pereira (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação - PPGE, Câmpus São Carlos, 18/02/2019)
      This research has as its goal the comprehension of the literacy practices engaged and problematized by Rural Education undergraduates. To answer the guiding question: Which literacy practices of the future teacher can be ...
    • Interculturalidade e prática docente Pataxó 

      Folegatti, Carla Viviani Silveira (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação - PPGEd, Câmpus São Carlos, 06/03/2020)
      This research aims to investigate the pedagogical practices of teachers at the Pataxó Boca da Mata Indigenous School, TI Barra Velha, Porto Seguro, Bahia, in the possibility of understanding how intercultural proposals are ...