ListarTeses e dissertações por tema "Metodologia de ensino"
Mostrando ítems 1-6 de 6
-
Análise das oportunidades de aprendizagem em aulas expositivo-participativas: estudo de caso de um professor de Biologia
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação - PPGE, , 11/03/2005)This work is inserted in an investigative line, guided by a cognitive learning framework, seeking to understand how speech, in the teaching environment, has impact upon the learning process of students. Using as outline ... -
Casos de ensino e professoras iniciantes
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação - PPGE, , 25/02/2005)The comprehension of the formative processes lived by teachers and the definition of the professional knowledge that forms the base of their performance appear as central themes in studies on teacher education, especially ... -
Vivências tecnológicas da rede SESI-SP : uma estratégia organizacional para auxiliar o processo de ensino e aprendizagem
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação - PPGE, Câmpus São Carlos, 27/02/2015)The aim of this work is to discuss whether the lessons of Technological Experience, taught students of elementary school, the network of Industry Social Service SESI São Paulo / SP, is a pedagogical strategy that helps ... -
A pesquisa sobre formação de professores e multiculturalismo no Brasil : tendências e desafios
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação - PPGE, , 31/08/2009)The present study advocates the thesis that the prevalence of conservative multicultural perspective and found in the studies selected, enable the construction of essentialized identities and the suffocation of the ... -
A construção do início da docência: um olhar a partir das produções da ANPEd e do ENDIPE
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação - PPGE, , 24/02/2006)The present master s degree dissertation is structured around the following question: What do the works presented on ANPEd and ENDIPE say about the process of professional learning of teaching taken place in the beginning ... -
Prática de ensino de química e metodologia investigativa: uma leitura fenomenológica a partir da semiótica social
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação - PPGE, , 17/03/2006)The Practical of Education, as integrating disciplines between the specific knowledge of Sciences and the pedagogical knowledge for the teaching exercise have become the locus of the quarrel about educational formation. ...