ListarTeses e dissertações por tema "Public school"
Mostrando ítems 1-9 de 9
-
Expectativas de jovens negros quanto ao acesso à Universidade: o caso de uma escola da Zona Norte de São Paulo
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação - PPGE, , 28/03/2006)This work is about a quantitative research, having as objective to analyze the young black in the region north of the city of São Paulo, searching to understand the difficulties found for these in the access the university. ... -
Gestão democrática da escola pública : a participação como princípio da democracia
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação - PPGE, Câmpus São Carlos, 30/06/2017)This paper analyzes the basis of participation, as a principle of citizenship and democracy, in order to understand its limits and possibilities when they are applied to educational processes, especially those referring ... -
Entre autoritarismo e diálogo: a democracia como processo na gestão escolar
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação - PPGE, , 28/01/2013)This dissertation aimed to understand the relationship between public school and democracy, mediated by democratic management, the perspective of school managers, believing that democratic development in society comes ... -
O Programa de Qualidade da Escola da Secretaria de Estado da Educação de São Paulo: o texto e o contexto em três escolas da Diretoria de Ensino - Região de Pirassununga
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação - PPGE, , 19/11/2013)In 2008, the Education Department of São Paulo State (SEE/SP) started the implementation process of the "School Quality Program" and the "Curricular Proposal Project" in all São Paulo State public schools. According to ... -
A confessionalidade da educação: o ensino religioso na escola pública
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação - PPGE, Câmpus São Carlos, 10/03/2019)Religious Education is the only subject included in the Brazilian Constitution of 1988, article 210, paragraph 1. Non mandatory, the subject composes the curricular matrix of the last year of Elementary School II cycle ... -
Política de bonificação salarial no estado de São Paulo : desdobramentos para o desenvolvimento profissional e o trabalho docente
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação - PPGE, Câmpus São Carlos, 19/12/2016)This research aims to study the relationship and unfolding of the wage subsidy policy for professional development and teaching work in the state of São Paulo. The initial proposal to subsidize teachers was implemented ... -
Experiência estética e o ensino de música: um estudo de caso da prática docente de um professor de uma escola pública do ensino fundamental no município de Maringá-PR
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação - PPGE, Câmpus São Carlos, 12/02/2020)The objective of this study is to analyze the teaching of music in the art discipline in the early years of elementary school, highlighting the formative and aesthetic aspects, based on the theoretical framework of the ... -
Da escola pública ao espaço público da educação: concepções e reverber_ações
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação - PPGE, Câmpus São Carlos, 23/06/2020)This thesis investigates the role of public schools and urban spaces, socialization environments, in the constitution of multiple contemporary youth cultures to understand the ruptures and continuities between the spaces ... -
Percepções de professoras sobre formação para a cidadania: um estudo numa escola de ensino fundamental – anos iniciais
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação - PPGE, Câmpus São Carlos, 29/08/2022)This thesis is structured around the question: What is training for citizenship according to teachers' perceptions? Its general objective is to analyze the perceptions of teachers from a public school in the early years ...