• Os discursos sobre a violência nos programas da Secretaria da Educação do Estado de São Paulo 

      Pino, Nadia Perez (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação - PPGE, Câmpus São Carlos, 20/02/2017)
      This dissertation naimed to analyze the discourses about violence in the programs of the State Department of Education of São Paulo - SEESP - who se purpose is to avoid violence in school settings. Two questions guide ...
    • O professor mediador-orientador na modelagem matemática: movimentos de constituição de uma representação docente 

      Cambi, Betina (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação - PPGE, Câmpus São Carlos, 14/02/2020)
      This research aims to analyze utterances related to the role of the teacher who develops Mathematical Modelling activities, in order to discuss some conditions that allowed the construction of a pedagogical truth about ...
    • As relações mapeadas no discurso da modelagem com a realidade 

      Prane, Bruna Zution Dalle (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação - PPGE, Câmpus São Carlos, 05/03/2021)
      This research aims to problematize the composition operated by the Mathematical Modeling discourse about reality within the scope of published researches concerning Mathematical Modeling. In this work, Mathematical Modeling ...