• Livro didático de história do 5º ano: um elemento socializador da violência 

      Rodrigues, Delweks (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação - PPGE, , 18/12/2009)
      Violence dwells in human societies ever since the first groupings one knows of. It is argued, in this sense, that violence has been reproduced through the civilizing process. This is the premise we depart from in order to ...
    • O olhar do aluno mediado pelas tecnologias digitais: o youtube e a (re)definição da relação pedagógica 

      Lopes, Ana Helena Ribeiro Garcia de Paiva (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação - PPGE, , 05/12/2013)
      The presence of digital technologies in everyday life of a significant part of human beings occurs increasingly intense way. At the same time, in the classroom space, the repression of feelings consolidates intensely. In ...
    • Dançar o mundo petrificado: a experiência estética e o lugar do inconformismo 

      Bergo, Mariana (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação - PPGE, Câmpus São Carlos, 07/06/2024)
      This doctoral research, based on the critical theory of society, aims to analyze the possibility of mobilizing non-conformity from the aesthetic experience of dance-theatre. This important artistic movement of the 20th ...
    • Sexualidade e tabus sexuais: desejo, formação e cicatrizes 

      Nascimento, Mauro Antônio do (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação - PPGE, Câmpus São Carlos, 05/02/2024)
      This research sought to understand a priori sexual desire and a posteriori taboos. In this trajectory, the concept of enlarged sexuality was evidenced, which, according to Laplanche (2018), was the main discovery of ...