Browsing Teses e dissertações by Advisor "Braga, Fabiana Marini"
Now showing items 1-5 of 5
-
Idosos na EJA: contribuições a partir do periódico Psicologia: reflexão e crítica (de 2000 a 2012)
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação - PPGE, , 28/02/2014)According to the Brazilian Institute of Geography and Statistics (IBGE), population aging integrates our current context and occurs extensively in Brazil, which makes it worth considering by public social policies. On this ... -
O diálogo em Paulo Freire: uma análise a partir da Pedagogia do Oprimido e da Pedagogia da Esperança
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação - PPGE, , 25/02/2015)Paulo Freire is an important thinker in the education sector and brings many contributions to reflect the possibility of transformation of society and individuals. The dialogue is central in his theory and plays an important ... -
Formação continuada de professores/as dos anos iniciais do ensino fundamental em matemática: uma revisão sistemática de artigos publicados nos últimos cinco anos - 2018 a 2023
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação - PPGE, Câmpus São Carlos, 29/05/2024)The continuing education of teachers, when it comes to satisfaction research, appears increasingly discredited. Research shows that the ongoing teacher training currently offered is, for the most part, disconnected from ... -
Formação continuada de professores (as) na educação infantil: contribuições para uma educação antirracista a partir das tertúlias dialógicas pedagógicas
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação - PPGE, Câmpus São Carlos, 26/07/2024)The thesis discusses the Dialogic Pedagogical Training of Teachers and its contributions to Anti-Racist Education, with a focus on Early Childhood Education. This approach is recognized as a Successful Educational Action, ... -
O fortalecimento da identidade da mulher negra: caminhos possíveis pela educação e seu impacto em uma perspectiva intergeracional
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação - PPGE, Câmpus São Carlos, 27/05/2024)Historically, black women have had their lives marked by stereotypes related to their bodies and physical features, sexuality, and servitude. However, it is understood that relationships and ways of living in the world and ...