Browsing Teses e dissertações by Advisor "Conti, Celso Luiz Aparecido"
Now showing items 1-9 of 9
-
Conselho escolar e gestão democrática : análise da participação dos conselheiros nas escolas municipais de São Carlos
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação - PPGE, , 27/02/2013)The primary objective of this dissertation is to investigate the main factors that affect the participation of school counselors in public schools in São Carlos / SP. To this end, we opted for conducting empirical research ... -
Formação de educadores em Rio Claro a partir de uma proposta centrada na escola
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação - PPGE, , 22/02/2013)This research has as main object of analysis the Continued Formation Program of Education Professionals developed by the Municipal Education Department of Rio Claro City SME, in the period 2009-2012, whose focus was shifting ... -
(Re)pensar as imagens nas práticas escolares
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação - PPGE, , 18/02/2014)The main aim of this dissertation was to understand the perceptions of the educators involved in an investigation about the possibilities and importance of the use of visual culture images in the educational process within ... -
Caracterização e análise da participação e dos conflitos em uma escola transformada em comunidades de aprendizagem
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação - PPGE, , 13/08/2010)The objective of this study is to understand the impact of Learning Communities (LC) in a school unit in relation to participation and the conflicts existing within them, highlighting in particular those aspects which ... -
Gestão democrática da escola e a perspectiva da aprendizagem dialógica
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação - PPGE, , 25/02/2011) -
A participação da comunidade escolar em uma escola transformada em comunidade de aprendizagem
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação - PPGE, , 06/08/2010)This work aimed to characterize and analyze the ways of school community s participation in the daily routine of a school unity transformed into Learning Communities, in particular examining the participation in decision ... -
Análise da atuação dos diretores de escola na perspectiva do patrimonialismo
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação - PPGE, , 18/08/2009)The present project has for objective to understand the politics dimension of the function/post of the principal (headteacher), as well as its joint with the City department of Education and the pertaining to school ... -
Seleção de supervisor e diretor escolar no município de Piracicaba: racionalidades burocráticas ou tendências patrimonialistas?
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação - PPGE, , 10/01/2008)This dissertation searched to analyze be the selection of a school principal a supervisor that was implemented after the fundamental teaching municipalization in the 90 s. Therefore, it was taken as empiric base the developed ... -
A gestão educacional no Município de Araraquara: a questão dos Conselhos.
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação - PPGE, , 01/09/2006)This work introduces a study of the implementation and running of the councils of popular participation related to the educational area in the Municipal Corporation of Araraquara. Since the possession of the affiliation ...