• Trajetórias e caminhos : uma cartografia dos bebês 

      Oliveira, Julia Yoko Tachikawa de (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação - PPGE, Câmpus São Carlos, 30/09/2016)
      This research aimed to trace the movements of the babies through the cartography, considering them protagonists of the traces. Aiming to promote a discussion about the research methodology for studies of babies in ...
    • A cartografia escolar e as práticas docentes nas séries iniciais do ensino fundamental 

      Oliveira, Adriano Rodrigo (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação - PPGE, , 10/03/2003)
      This work tries to identify the practices that two primary school teachers draw up to promote the specific subject teaching of this series through the usage of municipal maps.We started with a text about the construction ...
    • O debate sobre avaliação da qualidade na educação infantil: traçando cartografias 

      Louveira, Andreina de Melo (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação - PPGE, , 27/02/2015)
      This research integrates design Municipal Public Policy Children's Education: diagnosis and research, OBEDUC program (Education Observatory). Funded by CAPES, this dissertation aims to investigate and identify the different ...
    • Emaranhamentos de linhas discentes: os quereres na pós-graduação em educação 

      Echeverria, Renê Batista (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação - PPGE, Câmpus São Carlos, 26/06/2021)
      This research was produced with the aim of mapping students' experiences in their relations with the Graduate Program in Education at the Federal University of São Carlos (PPGE-UFSCAR). For the processing of the mapping, ...
    • A lógica do neoliberalismo no documento "Melhores práticas em escolas de ensino médio no Brasil": uma cartografia 

      Andrade-Silva, Rosanna Maria Araújo (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação - PPGE, Câmpus São Carlos, 21/07/2022)
      The present research intends to map characteristic traces of the organizational changes occurred in educational instituitions, especially brazilian ones, in the last decades of 20th century. The present investigation’s ...