• O encontro entre o saber de referência dos estudantes e os conteúdos de ciências no currículo da educação de jovens e adultos 

      Del Monaco, Graziela (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação - PPGE, Câmpus São Carlos, 24/02/2014)
      The Young and Adult Education (EJA) students are people who possess and produce knowledge built from their life experience and the school needs to hear, understand and use this knowledge in educational practices. Under ...
    • Conhecimento e conscientização: a historicidade do pensamento de Paulo Freire 

      Silva, Alexandre Rodrigo Nishiwaki da (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação - PPGE, , 02/06/2011)
      Paulo Freire (1921-1997), Brazilian scholar, in his work develops the theoretical basis for the construction of educational liberating. The autonomy, the democratic relationships and the social changes are the theme of his ...
    • Grupos Interativos: uma proposta educativa 

      Rodrigues, Eglen Sílvia Pípi (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação - PPGE, , 24/02/2010)
      The research presented here sought to investigate a proposed educational differentiated teaching and learning called Group Interactive that exists in schools that are Learning Communities. The Interactive Group is a ...