Navegando Teses e dissertações por assunto "Evaluation"
Itens para a visualização no momento 1-11 of 11
-
As contradições do Estado avaliador: experiências do ensino superior brasileiro
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação - PPGE, , 30/08/2010)This work has as study object the evaluation processes for higher education practiced in Brazil, and it tries to investigate if they have produced some improvement in IES and in degree courses. We consider important to ... -
Saberes docentes dos instrumentistas professores: diálogo entre ensinar e avaliar num curso de performance em instrumento musical
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação - PPGE, , 22/11/2004)The present research had as general objective knowing and discussing how professors of musical instruments, who teach children, report their teaching learning process according to two central axles: teaching and evaluating. ... -
A lógica do neoliberalismo no documento "Melhores práticas em escolas de ensino médio no Brasil": uma cartografia
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação - PPGE, Câmpus São Carlos, 21/07/2022)The present research intends to map characteristic traces of the organizational changes occurred in educational instituitions, especially brazilian ones, in the last decades of 20th century. The present investigation’s ... -
A construção de instrumentos avaliativos para compreensão do processo de aquisição da língua materna em crianças do 1º Ano de Ensino Fundamental
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação - PPGE, , 19/02/2009)The present work has as objective socialize the discussions that resulted in the present master dissertation, performed in the Post-graduation Program in Education, of the Universidade Federal de São Carlos UFSCar in ... -
O Sistema de Avaliação do Rendimento Escolar do Estado de São Paulo (SARESP) e o ensino da língua materna em uma rede particular
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação - PPGE, Câmpus São Carlos, 14/02/2017)The evaluative act is present in daily actions and cannot be absent from the educational field. In the school institution, it is represented in different dimensions, which must have a dialogue and subsidize reflections on ... -
A avaliação do estudante em atividades de Modelagem Matemática: o que as pesquisas apontam?
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação - PPGE, Câmpus São Carlos, 27/02/2018)The use of Modeling in Mathematics classes has been advocated for decades by the community of researchers in Modeling in Mathematics Education. Several scholars and teachers have been dedicated to researching the challenges, ... -
A concepção de qualidade na Revista Ensino Superior (SEMESP) no período de 2000 a 2010
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação - PPGE, Câmpus São Carlos, 30/06/2017)The present work of this objective of understanding how the conception (conceptions) of quality of the Private Higher Education expressed in the Ensino Supeiror Magazine (SEMESP) is treated, in the context of marketing, ... -
Olimpíadas de matemática e aliança entre o campo científico e o campo político
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação - PPGE, , 03/12/2012)This paper aims to discuss the mathematical Olympiads in terms of Bourdieu's theory, seeking demonstrate valorization strategies and adoption of the field of mathematics linked to social practices related to OBMEP. The ... -
Avaliação da aprendizagem na educação a distância : algumas concepções e práticas avaliativas desenvolvidas no curso de licenciatura em pedagogia, modalidade EaD, da UFSCar
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação - PPGE, , 06/03/2013)The appearance of Distance Education (EaD) in the world scenery and also Brazilian is associated to the scientific and technological development and to the social need of providing education to the segments of the population ... -
O debate sobre avaliação da qualidade na educação infantil: traçando cartografias
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação - PPGE, , 27/02/2015)This research integrates design Municipal Public Policy Children's Education: diagnosis and research, OBEDUC program (Education Observatory). Funded by CAPES, this dissertation aims to investigate and identify the different ... -
Melhores políticas para melhores vidas: um estudo crítico das concepções que embasam o Programme For International Student Assessment (PISA) no período 1997-2012
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação - PPGE, , 10/02/2015)This work has as its object of study the Programme For International Student Assessment (PISA), an international assessment system, created in 1997 by the Organization for Economic Co-operation and Development (OECD) and ...