• O conceito de currículo oculto em artigos publicados na biblioteca eletrônica SciELO (2001 - 2015) 

      Castro, Mariângela Machado de (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação - PPGE, Câmpus São Carlos, 24/02/2017)
      This Master's Dissertation is structured around the following question: What the scientific articles published in the SciELO electronic library from 2001 to 2015 reveal when they address the hidden curriculum concept? As ...
    • Educação, trabalho e ideologia : análise da relação agronegócio e educação na região de Ribeirão Preto SP 

      Junqueira, Victor Hugo (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação - PPGE, , 04/12/2014)
      This dissertation aimed mainly at understanding the relationship between agribusiness and education, taking as territorial clipping region of Ribeirão Preto - SP. Starting from the transformations of capitalist agriculture ...
    • A leitura dialógica na EJA : contribuições de Bakhtin para a Tertúlia Literária Dialógica 

      Cavequia, Sabrina Maria de Amorim (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação - PPGE, Câmpus São Carlos, 08/11/2016)
      Our objectives for this work are: 1) demonstrate, from Mikhail Bakhtin's theory, how an educational activity that promotes dialogic reading provides critical formation coordinated between orality and writing, the author ...
    • Escola sem Partido: ideologia e discurso 

      Toniol, Lucas Cardoso (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação - PPGE, Câmpus São Carlos, 22/07/2022)
      In the past few years, the self-styled No Party School Movement (MESP) and their discourses have risen throughout the Brazilian scene. It is understood that the MESP has the potential to cause drastic and at the same time ...