• A inclusão escolar pelo olhar de participantes da ReAD: narrativas de professoras e licenciandas 

      Almeida, Amanda Carolina Marmo de (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação - PPGE, Câmpus São Carlos, 11/08/2023)
      Nowadays, school inclusion represents a significant advance for Brazil, the result of efforts and important achievements not only in the educational context but also in social, political, and cultural. The outlined master's ...
    • Inclusão social, progressão continuada e ciclos no estado de São Paulo: implicações e contradições (1998-2002). 

      Ferreira, Sebastião Aparecido (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação - PPGE, , 01/03/2004)
      Cette étude a le but d analyser, dans la période de 1998-2002, les implications et les contradictions engendrées par l adoption de les cycles avec progression continue , décision prise par la Secretaria de Estado da ...
    • A proposta política de um município para a inclusão escolar: um tema, vários olhares. 

      Fragelli, Patrícia Maria (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação - PPGE, , 20/12/2005)
      The general aim of the present study was to investigate how the current public policies of educational inclusion have been translated by different educational agents, inserted in the context of regular education. We attempted ...
    • A prática social da convivência escolar entre estudantes deficientes visuais e seus docentes: o estreito caminho em direção à inclusão 

      Costa, Vanderlei Balbino da (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação - PPGE, , 09/02/2009)
      This piece of research entitled Social Practise in School Cohabit Between Blind Students And Their Teachers: The Narrow Path Towards Inclusion is the result of a work carried on between the years 2007 and 2008 in public ...
    • A significação do conceito de inclusão escolar por professoras. 

      Carlino, Eliana Prado (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação - PPGE, , 05/10/2006)
      Departing from a framework that considers man as a cultural and historical being and, therefore, a synthesis of psychic and ideological, social and individual forces, this work aim to apprehend the ocurrence of signification ...
    • Educação no ensino médio : uma forma de inclusão excludente? 

      Franco, Glaziela Aparecida (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação - PPGE, Câmpus São Carlos, 25/08/2015)
      The present paper researches the exclusive inclusion occurring in the Public High School. The goal of this work is to analyze the exclusive inclusion processes which occur in the State Public High School of Minas Gerais, ...
    • Bolsa-escola e inclusão educacional em Jaboticabal (SP) 

      Costa, Maria Christina Dória (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação - PPGE, , 01/09/2006)
      This work studies the School Stipend Program in order to verify whether or not it has achieved the goals of guaranteeing that children attend school and acquire literacy. In addition, it examines whether or not school ...