• Processos educativos construídos com participantes do projeto vivências em atividades diversificadas de lazer 

      Leal, Paulo Henrique (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação - PPGE, Câmpus São Carlos, 03/07/2015)
      Children, adolescents, young people and all human beings, as such, have the right to respect, human dignity, the fun, the enjoyment of pleasure, to his body, the most diverse space/time/living contexts in social practices, ...
    • Interações e brincadeiras por meio de uma tela? A educação infantil e a pandemia da COVID-19 

      Malta, Deise Aparecida Silva (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação - PPGE, Câmpus São Carlos, 16/12/2022)
      This thesis proposes a reflection on the experiences of children and their families in carrying out school activities in family settings in the context of the COVID-19 pandemic in 2020 and 2021. We have attempted to ...
    • Uma criança como outra qualquer? A criança transexual em diálogo com a teoria Queer 

      Silva, Bianca Neves Borges da (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação - PPGE, Câmpus São Carlos, 07/06/2019)
      This paper focuses on discussions about children who don’t identify themselves and express a disagreement with following socially pre-established gender norms and standards. Such standards are strongly established within ...
    • Narrativas travestis e transexuais: transbordar resistências 

      Santos Sobrinho, Paulo Ribeiro dos (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação - PPGE, Câmpus São Carlos, 28/02/2018)
      This research compiled some narratives aiming infant histories, scholar trajectory and prostitution of transgender and transvestite people. The methodological procedure used to reach this objective was the exploratory ...
    • Newborn e raça: fraturas nas visualidades e nas representações 

      Bonifácio, Solange (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação - PPGE, Câmpus São Carlos, 10/10/2022)
      This research aims to investigate the method of photography applied to newborn babies called newborn. Newborn is a photography modality aimed at babies up to fifteen days old and performed by professional photographers. ...