• O assentamento Dezessete de Abril e seu projeto de escola integral para o campo 

      Vale, Samila Bernardi do (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação - PPGE, , 28/02/2011)
      The present work has how I aim to investigate the implementation of the project of school of full time, in the school daily life of the EMEIF Leonnor Mendes from Clays. So, this one investigates if it proposes accompanying ...
    • Os limites das políticas públicas/estatais para o campo hoje e a possibilidade de uma superação 

      Goldschmidt, Mírian Helena (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação - PPGE, Câmpus São Carlos, 26/02/2016)
      What are public / state policies? What is the necessary understanding to think public / state policies for rural education? What is rural? What is urban? What criteria to use to conceptualize what is rural and what is ...
    • Educação e formação humana: direito à educação e classes multisseriadas no meio rural brasileiro 

      Santana, Dilsilene Maria Ayres de (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação - PPGE, Câmpus São Carlos, 28/03/2019)
      L’offre de l’Éducation de Base en classe multi-âge – regroupement d’enfants d’âges différents et, généralement, conduit par un seul professeur – est une réalité qui fait partie des systèmes scolaires de tous les pays. Au ...