• Modelagem matemática na educação básica: obstáculos e dificuldades apontados por professores 

      Ceolim, Amauri Jersi (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação - PPGE, Câmpus São Carlos, 03/06/2015)
      The mathematical modelling in the perspective of mathematics education has achieved meaningful progress in the last years in relation to academic and scientific aspects, both nationally and internationally. Mathematics ...
    • Democracia e diálogo na escolha do tema na modelagem matemática 

      Prane, Bruna Zution Dalle (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação - PPGE, Câmpus São Carlos, 25/02/2015)
      The question that guides this research is: the extent to which democracy and the process dialogic are shown in the choice of theme in Mathematical Modeling activities in the classroom? To answer this problem, it was selected, ...
    • Modelagem matemática e mobilização de conhecimentos didático-matemáticos na formação continuada de professores dos anos iniciais 

      Ribeiro, Rogério Marques (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação - PPGE, Câmpus São Carlos, 29/02/2016)
      This study has been as aims to investigate the continuing education of teachers who teach mathematics in the early years of Elementary School I, considering a learning environment from the perspective of Mathematical ...
    • Modelagem matemática nas atividades de estágio: saberes revelados por futuros professores 

      Almeida, Rafael Neves (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação - PPGE, , 28/08/2009)
      Based on the assumption that supervised internship is an important part of a teacher s education, this work sought to identify what are the possible relations/influences of mathematical modeling on the internship activities ...
    • Educação CTS em livros didáticos: da análise à aproximação com a modelagem matemática 

      Cambi, Betina (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação - PPGE, , 26/02/2015)
      This research proposes to conduct an analysis of high school mathematics textbooks in STS education perspective, with goal of to identify possible relationships with Mathematical Modeling. In addition, we sought to reflect ...
    • As relações mapeadas no discurso da modelagem com a realidade 

      Prane, Bruna Zution Dalle (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação - PPGE, Câmpus São Carlos, 05/03/2021)
      This research aims to problematize the composition operated by the Mathematical Modeling discourse about reality within the scope of published researches concerning Mathematical Modeling. In this work, Mathematical Modeling ...