Browsing Teses e dissertações by Subject "Participation"
Now showing items 1-10 of 10
-
Caracterização e análise da participação e dos conflitos em uma escola transformada em comunidades de aprendizagem
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação - PPGE, , 13/08/2010)The objective of this study is to understand the impact of Learning Communities (LC) in a school unit in relation to participation and the conflicts existing within them, highlighting in particular those aspects which ... -
A participação da comunidade escolar em uma escola transformada em comunidade de aprendizagem
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação - PPGE, , 06/08/2010)This work aimed to characterize and analyze the ways of school community s participation in the daily routine of a school unity transformed into Learning Communities, in particular examining the participation in decision ... -
Economia solidária e aprendizagem dialógica : práticas de participação e autogestão e necessidade de uma outra EJA
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação - PPGE, , 26/02/2009)In this research we seek to investigate the development practice done by Unesp Development Center among settled people of Grupo Viverde de Agroecologia in order to form a community venture (EES). The development process ... -
Contradições no processo de elaboração e monitoramento do Plano Municipal de Educação de São Carlos – SP(2005-2019): entre a democratização do planejamento e a participação outorgada
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação - PPGE, Câmpus São Carlos, 18/06/2021)This research aims in the State, Policy and Human Formation line of the Graduate Program in Education at UFSCar, analize as its object the process of elaborating and monitoring the Municipal Education Plan of São Carlos-SP, ... -
O Plano de Ações Articuladas (PAR) na visão da gestão de redes de ensino paulista
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação - PPGE, Câmpus São Carlos, 13/12/2017)This dissertation aims to research one of the educational financing public policies, the Articulated Actions Plan – AAP, which consists in a planning tool for municipal and state education secretariats that, when joining ... -
A participação das crianças nos anos iniciais do ensino fundamental I: o que propõem as publicações de 2015 a 2020 para melhoria das práticas educativas dialógicas
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação - PPGE, Câmpus São Carlos, 16/02/2022)This master's dissertation aims to carry out a survey of research that deals with the participation of children in the early years of Elementary School I, based on the contributions that the dialogicity defended by Paulo ... -
Educação ambiental e aprendizagem dialógica: possibilidades e limites para a transformação da escola e seu entorno
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação - PPGE, , 23/06/2009)The research focuses on the construction of knowledge about teaching practices in environmental education, linked to the social perspective, transformative, democratic and dialogical. We have the participation of two ... -
Gestão democrática da escola pública : a participação como princípio da democracia
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação - PPGE, Câmpus São Carlos, 30/06/2017)This paper analyzes the basis of participation, as a principle of citizenship and democracy, in order to understand its limits and possibilities when they are applied to educational processes, especially those referring ... -
Função, composição e funcionamento dos Conselhos Escolares: participação e processos democráticos
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação - PPGE, , 21/02/2014)The School Councils (SC) can strengthen democratic management of schools to improve the quality of education. Therefore, it is important that studies be conducted to identify the function, composition and functioning of ... -
O Programa Nacional de Fortalecimento dos Conselhos Escolares: um estudo no município de Palmas - TO
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação - PPGE, Câmpus São Carlos, 25/02/2019)This work aims to analyze the implementation of the National School Councils Strengthening Program (PNFCE) in the municipality of Palmas/TO - Brazil, in order to understand the participation of the segments involved, based ...