Browsing Teses e dissertações by Subject "Professional development"
Now showing items 1-12 of 12
-
As contribuições do processo de implementação do projeto para o ensino de Ciências " ABC na educação científica - a mão na massa" para o desenvolvimento profissional de uma professora de pré-escola.
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação - PPGE, , 18/02/2004)This work consider two point: by one hand, recognizing the important issue that the Natural Science, since the begging of school time, can contribute in a formation of critical students that ask about the reality around ... -
Processos formativos e reflexivos : contribuições para o desenvolvimento profissional de professores
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação - PPGE, , 12/12/2008)This research falls within the ambit of the ones that deals with teacher education, professional development and reflective practice. It is a study about teacher education processes, through a reflective and inquisitive ... -
Programa de Mentoria da UFSCar e desenvolvimento profissional de três professoras iniciantes
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação - PPGE, , 19/02/2010)The objective of this research is to analyze the learning of three beginner teachers during the participation in the Mentorship Program of UFSCar's Portal Teachers. This program was designed to understand and implement ... -
Processos de tornar-se mentora: um estudo de caso sobre uma participante do Programa Híbrido de Mentoria da UFSCar
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação - PPGE, Câmpus São Carlos, 31/08/2022)The research, qualitative in nature, is a case study, whose overall objective was to identify and analyze the processes of becoming a mentor of an experienced teacher who was a participant in a hybrid mentoring program. ... -
Formação continuada de professores que ensinam Matemática nas séries iniciais : uma experiência em grupo
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação - PPGE, , 15/12/2009)Taking the profession difficulties of teachers in general and challenges of teaching practices, there is always a need for continuous training. Considering that need, this research has studied the practices which were ... -
Processos formativos em matemática de alunas-professoras dos anos iniciais em um curso a distância de Pedagogia
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação - PPGE, , 21/12/2012)This research aimed to investigate the mathematics formative processes of Early Years students-teachers in an online Pedagogy course taking the following question into consideration: What formative processes are evidenced ... -
A porta está aberta : aprendizagem colaborativa, prática iniciante, raciocínio clínico e terapia ocupacional
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação - PPGE, , 27/02/2009)This action-research tries to reveal the contributions of a mentorship program focused on collaborative learning to improve professional development and clinical reasoning of occupational therapists in the beginning of the ... -
Desenvolvimento profissional de formadores de professores de matemática que são Investigadores da docência
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação - PPGE, Câmpus São Carlos, 22/02/2018)This study aims to understand the experiences of the professional development of Mathematics teacher educators who are researchers of teaching. The term “Mathematics teacher educators” refers to Superior Education professionals ... -
Desenvolvimento profissional de formadores em exercício: contribuições de um programa online
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação - PPGE, , 30/10/2009)This research tries to understand the contributions of an online continuous formation Program, aiming at the professional development of formers working with basic education, supported by the theoretic-methodological ... -
O Programa de Pós-Graduação em Educação Profissional e Tecnológica do IFSP: contribuições na perspectiva de seus participantes
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação - PPGE, Câmpus São Carlos, 20/02/2020)In the year of 2017, the Federal Institute of Education, Science and Technology of São Paulo (IFSP) was linked to the Mestrado Profissional em Educação Profissional e Tecnológica em Rede Nacional (Professional Master’s ... -
Informática na educação: um recurso para aprendizagem e desenvolvimento profissional de professoras mentoras
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação - PPGE, , 16/02/2006)This work of research analyzes the contributions and difficulties of a formative process in computer science for the continued formation and professional development of experienced teachers who act as mentors in a Program ... -
Programa de Formação Online de Mentores da UFSCar: contribuições para o desenvolvimento profissional de professores iniciantes participantes
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação - PPGE, Câmpus São Carlos, 28/02/2020)The main objective of this research is to analyze the mentoring actions that may have contributed to the possible professional development and teaching learning by the beginning teachers monitored in the Online Mentors ...