Browsing Teses e dissertações by Subject "Work"
Now showing items 1-9 of 9
-
A trajetória do anti-humanismo pragmatista na educação brasileira: os programas de ensino no estado de São Paulo e nos municípios de São Bernardo do Campo e Diadema (1940-2008)
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação - PPGE, , 22/02/2010)This thesis was developed with the objective of elucidating the factors that has caused the low academic performance in public schools. To make possible this achievement of this job was used to reconstruct the history of ... -
O impacto da política de inovação sobre o trabalho do professor-pesquisador da Universidade de São Paulo, campus Ribeirão Preto
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação - PPGE, Câmpus São Carlos, 10/12/2015)This study aims at analyzing the constraints in the work of the professor-researcher in regard with the innovation policies. The hypothesis is that the current innovation policies progressively link the work of the ... -
Trabalho e educação no Assentamento Guarani
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação - PPGE, , 28/02/2014)The agrarian reform settlements have been configured as a territory in costant dispute for capital, through agro-industrial partnerships, and are legalized by Ordinance state 77/2004, which allows the cultivation of the ... -
As contradições do Programa REUNI: o caso das Ciências Sociais na UFSCar
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação - PPGE, , 26/02/2014)The theme of this dissertation is the development of federal universities in Brazil, due to the implementation of the Support Program for Plans of Expansion and Restructuring of Federal Universities (REUNI), which is our ... -
O trabalho como princípio educativo : uma análise do Programa Ensino Médio Inovador (ProEMI) nas escolas públicas de Sorocaba-SP
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação - PPGE, Câmpus São Carlos, 30/05/2016)This dissertation is as study on the Ensino Médio Inovador Program (ProEMI), created by the Federal government by ordinance n.º 971, from October 9, 2009. The aim is to debate if this educational policy strengths the ... -
O campo científico, os conflitos e relações de poder no trabalho de professores de uma universidade pública
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação - PPGE, , 21/02/2013)The main target in this dissertation is to identify the constitutive elements of the dynamic in the scientific field, standing out the experience and the point of view of professors on the conflicts and relations of forces. ... -
Trabalho e educação: o caráter educativo da organização das mulheres do Assentamento Reunidas, Agrovila Campinas em Promissão/SP
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação - PPGE, Câmpus São Carlos, 29/08/2019)Within the movement for agrarian reform, women take an active and critical stance against the hegemony of capital, and against the specificity of the situation of exploitation and inferiority of women within capitalist ... -
Análise da influência dos estereótipos sexistas em adolescentes mulheres na escolha da carreira ou profissão em Ciência e Tecnologia
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação - PPGE, Câmpus São Carlos, 07/02/2020)Women advanced with study and relevant positions. However, in Brazil, some careers remain with more men and others with more women, with less than 25% of them among researchers in the "hard" sciences. In addition, domestic ... -
Formação profissional continuada com professores que ensinam Matemática: um estudo sobre os elementos que caracterizam o desenvolvimento de uma coletividade
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação - PPGE, Câmpus São Carlos, 27/11/2020)This research aims to investigate which elements, from the perspective of the HistoricalCultural Theory and through the theoretical studies of the community, could be verified during the continuing professional training ...