Buscar
Mostrando ítems 1-10 de 11
Processo de iniciação à docência de professores de matemática: olhares de egressos do PIBID/UFSCar
(Universidade Federal de São Carlos, 2014-05-29)
This research aims to understand the process of initiation into teaching of graduates of Institutional Scholarships Program initiation into Teaching (PIBID) at the Federal University of São Carlos, in the area of Mathematics. ...
Narrativas autobiográficas de professores iniciantes no ensino superior: trajetórias formativas de docentes do curso de Letras-Inglês
(Universidade Federal de São Carlos, 2014-01-24)
This work has as an object of study the academic process of teachers that are at the beginning of their careers starting from their oral and written autobiographical stories, motivated by the leading question: What experiences ...
Programa Institucional de Bolsa de Iniciação à Docência: contribuições, limites e desafios para a formação docente
(Universidade Federal de São Carlos, 2014-12-01)
This study had as principal focus the identify and analyze of the contributions and limitations of the Programa Institucional de Bolsa de Iniciação à Docência (PIBID) of the Universidade Tecnológica Federal do Paraná (UTFPR) ...
A formação inicial de professores de ciências e biologia: uma análise a partir da visão de licenciandos de uma universidade pública
(Universidade Federal de São Carlos, 2014-02-21)
This thesis falls within the scope of the investigations on the influence of the National Curriculum Guidelines (DCN) in teacher education. This is a qualitative researchin which an analysis of the insertion is performed ...
Educação musical a distância: base de conhecimento docente para o ensino de teclado
(Universidade Federal de São Carlos, 2014-02-21)
This present study aims to investigate the Knowledge Base for Teaching of teachers working in the field of Distance Musical Education, specifically in the discipline Keyboard 1 (offered in 2011 and 2012) of the Licenciate ...
Formação de professores iniciantes: o Programa de Mentoria online da UFSCar em foco
(Universidade Federal de São Carlos, 2014-02-17)
O objetivo desta pesquisa foi analisar se e de que maneira o Programa de Mentoria online, oferecido pela Universidade Federal de São Carlos (2004-2007) contribuiu para a formação de professores iniciantes, participantes ...
Professores iniciantes: como compreendem o seu trabalho?
(Universidade Federal de São Carlos, 2014-02-12)
This research aims to understand which the perceptions and senses attributed by beginner teachers developing their professional career in school organizations are. The research was conducted in Hortolândia city, in São ...
Estudo sobre a aprendizagem da docência na educação a distância: uma análise da percepção dos professores da UAB-UFSCar
(Universidade Federal de São Carlos, 2014-02-21)
The distance education (DE) is basically characterized by the use of one or more technologies which allow the communication between professors and students geographically separated. The development of digital technologies ...
A prática pedagógica na educação a distância transformando a docência: uma análise sobre saberes e desenvolvimento profissional de tutores virtuais
(Universidade Federal de São Carlos, 2014-02-21)
The flow of information and quick and easy access that you have to them due to the spread of digital information and communication technologies (DICT) is a hallmark of contemporaneity. This scenario originated from the ...
Professores da zona rural em início de carreira: narrativas de si e desenvolvimento profissional
(Universidade Federal de São Carlos, 2014-01-24)
The discussion about rural teachers is emergent in Brazil, and few studies on this topic are identified, specially when we focus on the beginning of the career and the learning of the teaching of rural teachers. Thus, this ...