Search
Now showing items 1-3 of 3
O processo de alfabetização e letramento na transição da educação infantil para o ensino fundamental no município de São Carlos/SP
(Universidade Federal de São Carlos, 2020-02-28)
This master's dissertation is linked to the research line State, Politics and Human Training, of the Postgraduate Program in Education - PPGE / UFSCar, under the guidance of Professor Maria Iolanda Monteiro. The research ...
O Movimento da Política de Formação Continuada “PNAIC”: do documento oficial aos professores alfabetizadores
(Universidade Federal de São Carlos, 2020-08-27)
Teacher’s continuing formation is one of the focus of educational policies. It has an assumption of improving the teaching quality, the teaching practice, and its professionalization. One specific program is evidenced in ...
O conceito de gênero discursivo/textual em teses e dissertações que focalizam a produção textual em contexto de alfabetização (2010-2017)
(Universidade Federal de São Carlos, 2019-02-26)
The main objective of this research is identifying how the concept of discourse genre are
constituted in theses and dissertations about textual production in the literacy context and in
the initial three years of elementary ...