• português (Brasil)
    • English
    • español
  • English 
    • português (Brasil)
    • English
    • español
  • Login
About
  • Policies
  • Instructions to authors
  • Contact
    • Policies
    • Instructions to authors
    • Contact
Search 
  •   Home
  • Centro de Educação e Ciências Humanas - CECH
  • Programas de Pós-Graduação
  • Educação - PPGE
  • Teses e dissertações
  • Search
  •   Home
  • Centro de Educação e Ciências Humanas - CECH
  • Programas de Pós-Graduação
  • Educação - PPGE
  • Teses e dissertações
  • Search
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsAdvisorTitlesSubjectsCNPq SubjectsGraduate ProgramDocument TypeThis CollectionBy Issue DateAuthorsAdvisorTitlesSubjectsCNPq SubjectsGraduate ProgramDocument Type

My Account

Login

Discover

AuthorAgostinho, Michele Yenara (1)Aires, Helena Quirino Porto (1)Almeida, Nathália Suppino Ribeiro de (1)... View MoreSubjectEducation (13)Educação (12)Educational processes (9)... View MoreDate Issued2021 (66)2020 (81)CNPq SubjectsCIENCIAS HUMANAS::EDUCACAO (50)CIENCIAS HUMANAS::EDUCACAO::TOPICOS ESPECIFICOS DE EDUCACAO (49)CIENCIAS HUMANAS::EDUCACAO::ENSINO-APRENDIZAGEM (29)... View MoreGraduate ProgramPrograma de Pós-Graduação em Educação - PPGE (142)Programa Interinstitucional de Pós-Graduação em Ciências Fisiológicas - PIPGCF (2)Programa de Pós-Graduação em Educação - PPGEd-So (1)... View MoreDocument TypeTese (75)Dissertação (72)

Search

Show Advanced FiltersHide Advanced Filters

Filters

Use filters to refine the search results.

Now showing items 1-10 of 147

  • Sort Options:
  • Relevance
  • Title Asc
  • Title Desc
  • Issue Date Asc
  • Issue Date Desc
  • Results Per Page:
  • 5
  • 10
  • 20
  • 40
  • 60
  • 80
  • 100
Thumbnail

Representações sobre o feminino em sequências fílmicas de animações 

Ohe, Ana Paula Trofino (Universidade Federal de São Carlos, 2020-02-17)
Animation cinema is increasingly consolidating itself as a booming market in which blockbuster and box office success ensures the continuation of various narratives, adding new adventures and characters to the original ...
Thumbnail

O professor mediador-orientador na modelagem matemática: movimentos de constituição de uma representação docente 

Cambi, Betina (Universidade Federal de São Carlos, 2020-02-14)
This research aims to analyze utterances related to the role of the teacher who develops Mathematical Modelling activities, in order to discuss some conditions that allowed the construction of a pedagogical truth about ...
Thumbnail

Recreio escolar de crianças do ensino fundamental: contexto educativo para participação, brincadeiras e aprendizagens 

Maximo, Heliny de Carvalho (Universidade Federal de São Carlos, 2020-01-27)
We start from the consideration of the school playground, as space and time inserted in the school curriculum that allows the insertion in the playful cultures and languages of contemporary childhoods. We understand that ...
Thumbnail

Experiência estética e o ensino de música: um estudo de caso da prática docente de um professor de uma escola pública do ensino fundamental no município de Maringá-PR 

Silva, Rosangela Trabuco Malvestio da (Universidade Federal de São Carlos, 2020-02-12)
The objective of this study is to analyze the teaching of music in the art discipline in the early years of elementary school, highlighting the formative and aesthetic aspects, based on the theoretical framework of the ...
Thumbnail

As representações sociais de ciência: um estudo a partir de um curso de licenciatura em ciências biológicas 

Souza, Tamires Cristina de (Universidade Federal de São Carlos, 2020-02-20)
This is a qualitative research aiming to investigate Science social representations of Biology’s undergraduate students and the possible relationships with their process of initial teacher training, focusing on the question: ...
Thumbnail

Tecnologias digitais no campo da educação no Brasil: distribuição do capital científico entre 1996 e 2016 

Corrêa, André Garcia (Universidade Federal de São Carlos, 2020-02-04)
This is the report of a doctoral research that investigated the phenomenon of the distribution of scientific capital on several fronts in researches about Digital Information and Communication Technologies (DTIC) within ...
Thumbnail

10 teses sobre experiência e educação: leituras deleuzianas 

Barros, Gustavo de Almeida (Universidade Federal de São Carlos, 2020-02-28)
This survey has an analytical theoretical and bibliographic incuse, and aims at discussing about the concept of experience present in the French philosopher Gilles Deleuze’s thought and about his distinction before the ...
Thumbnail

Subjetivação em Queda Livre: imagens da cibercultura em Black Mirror 

Genuíno, Renata Reis (Universidade Federal de São Carlos, 2020-02-20)
The aim of the research was to discuss and analyze aspects of subjectivation in cyberculture through the logic of the production of desire placed in the acts of sharing and liking images on virtual platforms. For this ...
Thumbnail

A categoria trabalho nos cadernos de sociologia do ensino médio da rede pública do estado de São Paulo 

Monzelli, Arthur Guilherme (Universidade Federal de São Carlos, 2020-02-28)
Esta disertación analiza el enfoque que el Material de apoio ao currículo do Estado de São Paulo: caderno do professor, referentes a la asignatura de sociología, o simplemente Cuadernos de sociología, concibe la categoría ...
Thumbnail

Ensino coletivo de violão em um assentamento do movimento dos trabalhadores rurais sem terra 

Chagas, Anderson Moisés Barbosa Souza (Universidade Federal de São Carlos, 2020-02-27)
The present work proposes an investigation on educational processes arising from the social practice of collective guitar teaching in a Landless Workers' Movement - MST, located in the city of Serra Azul - SP. We understand ...
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • . . .
  • 15

UFSCar
Universidade Federal de São Carlos - UFSCar
Send Feedback

UFSCar

IBICT
 

 


UFSCar
Universidade Federal de São Carlos - UFSCar
Send Feedback

UFSCar

IBICT