Search
Now showing items 1-6 of 6
Mulheres marceneiras e autogestão na economia solidária : aspectos transformadores e obstáculos a serem transpostos na incubação em assentamento rural
(Universidade Federal de São Carlos, 2009-02-27)
The Present research aimed to investigate the developing process of a self sustained community carpenter s workshop called Madeirarte, from Pirituba II settlement, located in Itapeva / SP. Madeirarte began from a community ...
Formação de intelectuais negros e negras : a experiência de assessores/as educacionais para assuntos da comunidade negra no estado de São Paulo
(Universidade Federal de São Carlos, 2009-03-26)
The present research - Formation of black intellectualls: the experience of educational Advisors to the Black comunnity issues in the State of São Paulo was conducted under the Line Search Social Practices and Educational ...
Jogos africanos e afro-brasileiros nas aulas de Educação Física : processos educativos das relações étnico-raciais
(Universidade Federal de São Carlos, 2009-08-30)
Criação audiovisual na convivência dialógica em um grupo de dança de rua como processo de educação humanizadora
(Universidade Federal de São Carlos, 2009-05-29)
This research was developed between 2007 and 2009 in the context of a humanizing process of audiovisual creation which values the creation and criticism ability of the young participants of Arte Urbana group, a street dance ...
Canções, diálogos e educação : caminhos para uma prática escolar humanizadora
(Universidade Federal de São Carlos, 2009-02-05)
The research question proposed by this study was: how can songs contribute to the appreciation of the cultural singularity in the school? What educative processes are generated from the contact of a teacher, her pupils and ...
A prática social da convivência escolar entre estudantes deficientes visuais e seus docentes: o estreito caminho em direção à inclusão
(Universidade Federal de São Carlos, 2009-02-09)
This piece of research entitled Social Practise in School Cohabit Between Blind Students And Their Teachers: The Narrow Path Towards Inclusion is the result of a work carried on between the years 2007 and 2008 in public ...