Search
Now showing items 1-7 of 7
A educação física no ciclo II do ensino fundamental : refletindo sobre indicadores educacionais de desenvolvimento profissional da docência com um professor experiente
(Universidade Federal de São Carlos, 2011-02-24)
Throughout this dialogue we fetch describe and analyze the conceptions of an experienced teacher of Physical Education on Knowledge Teacher and about what, why and to what degree of proficiency of their students 3rd and ...
Desenvolvimento profissional de professoras alfabetizadoras em ambiente virtual de aprendizagem: contribuições de casos de ensino
(Universidade Federal de São Carlos, 2013-03-01)
The present study lies in discussions about teacher education and investigated the learning and teachers professional development by making use of teaching cases and case methods, while training tool and investigative ...
Contribuições da ACIEPE histórias infantis e matemática na perspectiva de egressas do curso de pedagogia
(Universidade Federal de São Carlos, 2012-09-26)
In the literature related to the area of teacher formation, currently recommends the formation of reflective practitioners and researchers of their own practice embedded in a social, historical and political context. ...
Contribuições de um programa a distância sobre educação inclusiva para o desenvolvimento profissional do professor
(Universidade Federal de São Carlos, 2012-03-19)
This study deals with a research proposal and intervention that aimed to: develop, implement and evaluate a distance teacher training program on Inclusive Education. To that, it started with the following research question: ...
A formação inicial em serviço : lugar de encontro e de (re) significação do ser-saber-fazer de professores
(Universidade Federal de São Carlos, 2011-02-18)
This research focuses on teachers training and on the context of policies, practices, and modalities of higher education for in-service primary teachers according to The Law on Brazilian Education Guidelines and Bases ...
Formação de professores iniciantes: o Programa de Mentoria online da UFSCar em foco
(Universidade Federal de São Carlos, 2014-02-17)
O objetivo desta pesquisa foi analisar se e de que maneira o Programa de Mentoria online, oferecido pela Universidade Federal de São Carlos (2004-2007) contribuiu para a formação de professores iniciantes, participantes ...
Professores da zona rural em início de carreira: narrativas de si e desenvolvimento profissional
(Universidade Federal de São Carlos, 2014-01-24)
The discussion about rural teachers is emergent in Brazil, and few studies on this topic are identified, specially when we focus on the beginning of the career and the learning of the teaching of rural teachers. Thus, this ...