Search
Now showing items 1-6 of 6
Estágio supervisionado e aprendizagens da docência
(Universidade Federal de São Carlos, 2009-12-04)
This study was a qualitative investigation result on the Curricular Supervised Training (CST) and its importance on the constitution of bias in learning and teaching process through the formative course ...
Informática na educação: um recurso para aprendizagem e desenvolvimento profissional de professoras mentoras
(Universidade Federal de São Carlos, 2006-02-16)
This work of research analyzes the contributions and difficulties of a formative process in computer science for the continued formation and professional development of experienced teachers who act as mentors in a Program ...
Trabalhando pelo sucesso escolar: as vivências de uma professora em seu primeiro ano de atuação na escola pública.
(Universidade Federal de São Carlos, 2002-06-12)
This work is orderly following this question: How to configure the professional learning of the teacher in the beginning of the carrier, in attempt to overcome the scholar failure of second grade students of the public ...
Aprendizagem da docência no curso de magistério: construindo um processo
(Universidade Federal de São Carlos, 2004-03-10)
This study is inserted in the ambit of the researches that investigate the discussion and comprehension of the process of teaching professional learning. It has how a reference the qualitative approaches of investigation ...
Formação de professores iniciantes: o Programa de Mentoria online da UFSCar em foco
(Universidade Federal de São Carlos, 2014-02-17)
O objetivo desta pesquisa foi analisar se e de que maneira o Programa de Mentoria online, oferecido pela Universidade Federal de São Carlos (2004-2007) contribuiu para a formação de professores iniciantes, participantes ...
A construção do início da docência: um olhar a partir das produções da ANPEd e do ENDIPE
(Universidade Federal de São Carlos, 2006-02-24)
The present master s degree dissertation is structured around the following question: What do the works presented on ANPEd and ENDIPE say about the process of professional learning of teaching taken place in the beginning ...