• português (Brasil)
    • English
    • español
  • English 
    • português (Brasil)
    • English
    • español
  • Login
About
  • Policies
  • Instructions to authors
  • Contact
    • Policies
    • Instructions to authors
    • Contact
Search 
  •   Home
  • Centro de Educação e Ciências Humanas - CECH
  • Programas de Pós-Graduação
  • Educação - PPGE
  • Teses e dissertações
  • Search
  •   Home
  • Centro de Educação e Ciências Humanas - CECH
  • Programas de Pós-Graduação
  • Educação - PPGE
  • Teses e dissertações
  • Search
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsAdvisorTitlesSubjectsCNPq SubjectsGraduate ProgramDocument TypeThis CollectionBy Issue DateAuthorsAdvisorTitlesSubjectsCNPq SubjectsGraduate ProgramDocument Type

My Account

Login

Discover

AuthorSilva, Ana Lucia Calbaiser da (2)Teixeira, Iraí Maria de Campos (2)Abram, Larissa Moitinho (1)... View MoreSubjectEducação (111)Professores - formação (60)Educational processes (35)... View MoreDate Issued2010 - 2020 (312)2002 - 2009 (203)CNPq Subjects
CIENCIAS HUMANAS::EDUCACAO (515)
CIENCIAS HUMANAS::EDUCACAO::ENSINO-APRENDIZAGEM (5)CIENCIAS HUMANAS::EDUCACAO::CURRICULO (2)... View MoreGraduate ProgramPrograma de Pós-Graduação em Educação - PPGE (515)Document Type
Dissertação (515)

Search

Show Advanced FiltersHide Advanced Filters

Filters

Use filters to refine the search results.

Now showing items 1-10 of 515

  • Sort Options:
  • Relevance
  • Title Asc
  • Title Desc
  • Issue Date Asc
  • Issue Date Desc
  • Results Per Page:
  • 5
  • 10
  • 20
  • 40
  • 60
  • 80
  • 100
Thumbnail

Práticas de ensino etnicorraciais no currículo em ação no ensino fundamental I 

Araújo, Natália Cristina Cabrera (Universidade Federal de São Carlos, 2019-02-01)
The education of ethno-racial relations, the focus of this research, provided for the Law 10.639/2003, deals with the teaching of Afro-Brazilian and African history and culture emphasizing the importance of black culture ...
Thumbnail

O Colégio São Benedito e a escolarização da população negra em Campinas-SP no início do século XX 

Sgarbosa, Lívia (Universidade Federal de São Carlos, 2018-10-29)
In the post-abolition period and in the First Republic, the black population was removed from the minimum conditions to integrate into Brazilian society, which underwent major transformations with the goal of developing ...
Thumbnail

Educação escolar do povo indígena Balatiponé-Umutina : compreendendo processos educativos da escola Julá Paré 

Corezomaé, Lennon Ferreira (Universidade Federal de São Carlos, 2017-02-22)
No summary
Thumbnail

Heraldo Marelim Vianna na história da avaliação educacional no Brasil 

Paschoalin, Pamela Cristina Botiglieri (Universidade Federal de São Carlos, 2019-02-21)
Heraldo Marelim Vianna was an influent researcher in the area of educational evaluation in Brazil, knowed as one of the firts to discuss this theme, and with a very important role in the Carlos Chagas Foundation (FCC), an ...
Thumbnail

Rodas de conversa no projeto "Vivências em atividades diversificadas de lazer": sistematização de experiências e processos educativos 

Fábis, Lúcio de Castro (Universidade Federal de São Carlos, 2019-02-08)
This work is inserted in the research line of Social Practices and Educational Process, lined on the referential frame of Epistemologies of the South, especially towards praxis of leisure, humanization and the “dialogicity” ...
Thumbnail

Uma análise macroeconômica da tendência da pós-graduação: um estudo sobre a UFMG 

Araujo, Juliana Borges de (Universidade Federal de São Carlos, 2014-02-25)
The objective of this thesis was to analyze changes in the graduate level program of education at the Federal University of Minas Gerais (UFMG) Brazil, between 2000 and 2010 after Brazil adopted a new model of economic ...
Thumbnail

Política de bonificação salarial no estado de São Paulo : desdobramentos para o desenvolvimento profissional e o trabalho docente 

Bergo, Luisa Foppa (Universidade Federal de São Carlos, 2016-12-19)
This research aims to study the relationship and unfolding of the wage subsidy policy for professional development and teaching work in the state of São Paulo. The initial proposal to subsidize teachers was implemented ...
Thumbnail

O olhar do aluno mediado pelas tecnologias digitais: o youtube e a (re)definição da relação pedagógica 

Lopes, Ana Helena Ribeiro Garcia de Paiva (Universidade Federal de São Carlos, 2013-12-05)
The presence of digital technologies in everyday life of a significant part of human beings occurs increasingly intense way. At the same time, in the classroom space, the repression of feelings consolidates intensely. In ...
Thumbnail

Apoio social e seus processos educativos em um grupo de convivência de idosos 

Fidélix, Ana Paula Ferreira (Universidade Federal de São Carlos, 2016-08-16)
The transformation of aging on social problem from the time when the search for positive views of the process are highlighted. Due to the rapid increase in the elderly population along with the concern of building a ...
Thumbnail

O trabalho como princípio educativo : uma análise do Programa Ensino Médio Inovador (ProEMI) nas escolas públicas de Sorocaba-SP 

Dias, Camila Mantovani (Universidade Federal de São Carlos, 2016-05-30)
This dissertation is as study on the Ensino Médio Inovador Program (ProEMI), created by the Federal government by ordinance n.º 971, from October 9, 2009. The aim is to debate if this educational policy strengths the ...
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • . . .
  • 52

UFSCar
Universidade Federal de São Carlos - UFSCar
Send Feedback

UFSCar

IBICT
 

 


UFSCar
Universidade Federal de São Carlos - UFSCar
Send Feedback

UFSCar

IBICT