• português (Brasil)
    • English
    • español
  • English 
    • português (Brasil)
    • English
    • español
  • Login
About
  • Politics
  • Instructions to authors
  • Contact
    • Politics
    • Instructions to authors
    • Contact
Search 
  •   Home
  • Centro de Ciências Exatas e de Tecnologia (CCET)
  • Programas de Pós-Graduação
  • Matemática - Mestrado Profissional em Rede Nacional (PROFMAT)
  • Teses e dissertações
  • Search
  •   Home
  • Centro de Ciências Exatas e de Tecnologia (CCET)
  • Programas de Pós-Graduação
  • Matemática - Mestrado Profissional em Rede Nacional (PROFMAT)
  • Teses e dissertações
  • Search
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsAdvisorTitlesSubjectsCNPq SubjectsGraduate ProgramDocument TypeThis CollectionBy Issue DateAuthorsAdvisorTitlesSubjectsCNPq SubjectsGraduate ProgramDocument Type

My Account

Login

Discover

AuthorGouvêa, Mariangela Salviato Balbão (1)Vieira, Paulo Alberto dos Santos (1)SubjectAffirmative action (1)Aprendizagem cooperativa (1)Ação afirmativa (1)... View MoreDate Issued
2012 (2)
CNPq SubjectsCIENCIAS EXATAS E DA TERRA::MATEMATICA (1)CIENCIAS HUMANAS::EDUCACAO::PLANEJAMENTO E AVALIACAO EDUCACIONAL (1)Graduate ProgramPrograma de Pós-graduação em Matemática (PROFMAT) (1)Programa de Pós-graduação em Sociologia (1)Document TypeDissertação (1)Tese (1)

Search

Show Advanced FiltersHide Advanced Filters

Filters

Use filters to refine the search results.

Now showing items 1-2 of 2

  • Sort Options:
  • Relevance
  • Title Asc
  • Title Desc
  • Issue Date Asc
  • Issue Date Desc
  • Results Per Page:
  • 5
  • 10
  • 20
  • 40
  • 60
  • 80
  • 100
Thumbnail

A aprendizagem cooperativa nas aulas de matemática : uma experiência nas turmas de 8º e 9º anos 

Gouvêa, Mariangela Salviato Balbão (Universidade Federal de São Carlos, 2012-08-28)
The objective of this study is to establish whether mathematical activities, prepared based on cooperative learning, produce changes in how students learn and confront with mathematics. Thus, were designed, developed and ...
Thumbnail

Cotas para negros em universidades públicas no Brasil : significados da política contemporânea de ação afirmativa 

Vieira, Paulo Alberto dos Santos (Universidade Federal de São Carlos, 2012-03-01)
This text aims to discuss the current policies concerning affirmative actions, especially the racial cotes, which in 2002 were implemented in Brazilian universities, above all in the public ones. After nearly one decade ...

UFSCar
Universidade Federal de São Carlos - UFSCar
Send Feedback

UFSCar

IBICT
 

 


UFSCar
Universidade Federal de São Carlos - UFSCar
Send Feedback

UFSCar

IBICT