Search
Now showing items 1-6 of 6
Eficácia de um programa aplicado por pais para ensino de nomeação de estados emocionais a crianças com Transtorno do Espectro Autista (TEA)
(Universidade Federal de São Carlos, 2021-08-06)
Literature on naming emotional states indicates that people diagnosed with Autistic Spectrum Disorder (ASD) may have difficulty in developing such skills, and video procedures have been identified as effective for teaching ...
Avaliação de um programa computadorizado de ensino de leitura e escrita de palavras com dificuldades ortográficas
(Universidade Federal de São Carlos, 2021-06-24)
The curriculum Learning to Read and Write in Small Steps (In Portuguese, Aprendendo a Ler e a Escrever em Pequenos Passos - ALEPP) aims to teach the reading and writing of Portuguese language words. ALEPP is organized in ...
Avaliando o estabelecimento e a manutenção de classes de equivalência e da transferência de função em pessoas com e sem depressão
(Universidade Federal de São Carlos, 2021-05-26)
Depression is highly prevalent in the world, affecting approximately 4.4% of the population. Depressed individuals underperform on memory tasks, but they are more likely to remember negative stimuli. On the other hand, ...
Avaliação de um programa computadorizado de ensino de leitura e escrita de palavras com dificuldades ortográficas
(Universidade Federal de São Carlos, 2021-06-23)
The curriculum Learning to Read and Write in Small Steps (In Portuguese, Aprendendo a Ler e a Escrever em Pequenos Passos - ALEPP) aims to teach the reading and writing of Portuguese language words. ALEPP is organized in ...
Os efeitos da leitura dialógica sobre a aquisição de habilidades pré-matemáticas em pré-escolares
(Universidade Federal de São Carlos, 2021-11-26)
Although mathematical knowledge is essential for the individual's autonomy and independence, allowing the resolution of everyday problems, we observe a critical condition about the level of learning in Mathematics, especially ...
Comparando o efeito de contingência de grupo independente e interdependente sobre o desempenho escolar em matemática
(Universidade Federal de São Carlos, 2021-10-28)
The present research replicated studies in social behavior ((Lloyd, Eberhardt
& Drake, 1996; Pigott, Fantuzzo, Heggie & Clement, 1984), focusing more
specifically on assessing outcomes produced by ...