• O uso de jogos e a mediação do professor na abordagem histórico-cultural : primeiras aproximações 

      Pereira, Patrícia (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação Profissional em Educação - PPGPE, Câmpus São Carlos, 27/10/2016)
      The present study had as reference the Teaching Activity and Being Learning Situation aimed at internalizing of theoretical knowledge through the action and reflection (both the kids and the researcher) in the search for ...
    • O uso de textos de divulgação científica em aulas de genética na educação básica 

      Santos, Elizandra Paulino dos (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação Profissional em Educação - PPGPE, Câmpus São Carlos, 20/02/2018)
      The questioning about the fundamental role of the School in contemporary society is recurrent by the professionals of Education faced with the difficulties of constructing models and teaching practices that cover the real ...
    • Usos de portfólios em diferentes práticas: um olhar de uma educadora 

      Martins, Karinne de Pádua Gonçalves (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação Profissional em Educação - PPGPE, Câmpus São Carlos, 08/08/2016)
      In this research we intend to analyze the meanings of the term “portfolio through the use of practices in which it is employed. The theoretical and methodological framework was based on aspects of Wittgenstein’s philosophy ...