• Grupos operativos: a construção do conhecimento mediante uma relação dialógica 

      Oliveira, Junio Pereira Virto de (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação Profissional em Educação - PPGPE, Câmpus São Carlos, 27/07/2020)
      Comprehensive education in Brazil is a recent trend, a process that is under construction requiring adaptation of the educational system, especially in its methodological aspects, thus there are great gaps in the understanding ...
    • A participação do Conselho de Escola na gestão escolar: a importância do diálogo na atuação dos conselheiros escolares 

      Ganzella Mota, Michela Fernanda (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação Profissional em Educação - PPGPE, Câmpus São Carlos, 16/02/2024)
      Throughout history, the culture of a society is revealed through practices, values and symbolic systems that influence the manifestation of thought expressed through language. Based on this concept, this research has the ...
    • A relação família-escola na educação infantil: a centralidade do diálogo 

      Gonzalez, Camila de Fátima (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação Profissional em Educação - PPGPE, Câmpus São Carlos, 22/08/2024)
      This study is the result of research that was conducted during a master's degree course associated with the Professional Postgraduate Program in Education (PPGPE) at the Federal University of São Carlos (UFSCar). The guiding ...