Buscar
Mostrando ítems 1-8 de 8
Saberes docentes pressupostos em um livro didático e em um manual do professor de língua espanhola: implicações na formação docente
(Universidade Federal de São Carlos, 2017-08-29)
The present study had the objective of identifying and problematizing the teaching knowledge assumed in some pre-selected sections from the Spanish-language book: Enlaces: Español para Jóvenes Brasileños volume1 (OSMAN, ...
Jogos no ensino de matemática: um estudo de teses e dissertações com a perspectiva histórico-cultural
(Universidade Federal de São Carlos, 2017-06-26)
This research presents a result from the enquiry and assay of thesis about the using games when
teaching math on a historical and cultural perspective. It was accomplished a list of published
books at the math education ...
A construção de conceitos sobre a pequenez humana : astronomia em aulas de filosofia no ensino médio
(Universidade Federal de São Carlos, 2017-05-16)
This work analyzes the possibility that some of the contents of Astronomy would be introduced in Philosophy classes, verifying its applicability as a proposal for an interdisciplinary activity in high school. The aim of ...
Professor de inglês e o livro didático : concepções teóricas presentes nas orientações do Manual do professor da coleção “Take over”
(Universidade Federal de São Carlos, 2017-04-03)
Among too much difficulties which affect the success of English teachers of public schools, this search aimed to analyse the teacher profile developed by the didatic book entitled “Take Over” of the Programa Nacional do ...
Projeto de vida e ENEM : uma análise do questionário socioeconômico e suas implicações para o ensino médio
(Universidade Federal de São Carlos, 2017-08-28)
This work has the objective of analysing the relationship between the interest of participating in the entrance test, considering social, economic and racial aspects and the building of a life plan of teenagers from public ...
O átomo em foco : entendendo sua teoria a partir de uma situação de ensino
(Universidade Federal de São Carlos, 2017-08-25)
The presente research was developed with the purpose of elaborating a teaching situation that facilitates students’ understanding of the construction of atom theory and also analyzes the understandings promoted and the ...
Coleções didáticas do PNLD Campo 2016 : um discurso em análise
(Universidade Federal de São Carlos, 2017-02-17)
El objetivo de este trabajo es presentarnos los discursos que circulan sobre el campo,
através de las colecciones didácticas del Programa Nacional do Livro Didático – PNLD
Campo 2016, enfocando la educación del campo, ...
A formação do professor protagonista no Programa Ensino Integral do estado de São Paulo
(Universidade Federal de São Carlos, 2017-06-29)
This research’ objective is to understand the concept of protagonist teacher in the Programa Ensino Integral (PEI) in the State of São Paulo and verifying what formative processes were offered to these teachers in order ...