• português (Brasil)
    • English
    • español
  • English 
    • português (Brasil)
    • English
    • español
  • Login
About
  • Policies
  • Instructions to authors
  • Contact
    • Policies
    • Instructions to authors
    • Contact
Search 
  •   Home
  • Centro de Ciências e Tecnologias para a Sustentabilidade - CCTS
  • Programas de Pós-Graduação
  • Mestrado Nacional Profissional em Ensino de Física - PROFIS-So
  • Teses e dissertações
  • Search
  •   Home
  • Centro de Ciências e Tecnologias para a Sustentabilidade - CCTS
  • Programas de Pós-Graduação
  • Mestrado Nacional Profissional em Ensino de Física - PROFIS-So
  • Teses e dissertações
  • Search
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsAdvisorTitlesSubjectsCNPq SubjectsGraduate ProgramDocument TypeThis CollectionBy Issue DateAuthorsAdvisorTitlesSubjectsCNPq SubjectsGraduate ProgramDocument Type

My Account

Login

Discover

AuthorCarmo, Rodrigo (1)Costa, Farley William da (1)Favaretto, Danilo Vieira (1)... View MoreSubjectFísica - Estudo e ensino (4)Aprendizagem significativa (2)Sequência didática (2)... View MoreDate Issued
2017 (8)
CNPq SubjectsCIENCIAS EXATAS E DA TERRA::FISICA::FISICA GERAL (4)CIENCIAS HUMANAS::EDUCACAO::ENSINO-APRENDIZAGEM::METODOS E TECNICAS DE ENSINO (4)CIENCIAS EXATAS E DA TERRA::FISICA::FISICA GERAL::INSTRUMENTACAO ESPECIFICA DE USO GERAL EM FISICA (1)... View MoreGraduate ProgramPrograma de Mestrado Nacional Profissional em Ensino de Física - PROFIS-So (8)Document TypeDissertação (8)

Search

Show Advanced FiltersHide Advanced Filters

Filters

Use filters to refine the search results.

Now showing items 1-8 of 8

  • Sort Options:
  • Relevance
  • Title Asc
  • Title Desc
  • Issue Date Asc
  • Issue Date Desc
  • Results Per Page:
  • 5
  • 10
  • 20
  • 40
  • 60
  • 80
  • 100
Thumbnail

Sequência didática: uma alternativa para o ensino de acústica para o ensino médio 

Mazeti, Lucas Jesus Bettiol (Universidade Federal de São Carlos, 2017-03-10)
The present work consists of a teaching learning sequence in the theme of Acoustics, built under the theory of significant learning of David Ausubel, to assist teachers in the teaching of Physics on this topic. The proposal ...
Thumbnail

O Geogebra no ensino de Física: propostas de aplicação para o ensino do movimento Harmônico simples 

Carmo, Rodrigo (Universidade Federal de São Carlos, 2017-03-15)
In this work we discuss two important movements that are part of the curriculum of the physical discipline of physics in high school, wich are classified as part of a set of phenomena that constitute as an Simple Harmonic ...
Thumbnail

Construção e aplicação de um jogo de tabuleiro para o ensino de Física 

Favaretto, Danilo Vieira (Universidade Federal de São Carlos, 2017-03-17)
The main objective of this work was the elaboration and application of a board game involving physical concepts related to the daily life of the students. The research here points out the importance of using ludic activities ...
Thumbnail

O modelo padrão no ensino médio: um tratamento elementar 

Gomes, Roberto Rodrigues (Universidade Federal de São Carlos, 2017-02-08)
Due to the importance of the teaching of Modern and Contemporary Physics (MCP) in basic education, especially in high school, and the technologies developed as of the end of the 19th century, as well as their applications, ...
Thumbnail

A experimentação no ensino de Física: proposta de aplicação para temas do ensino médio 

Costa, Farley William da (Universidade Federal de São Carlos, 2017-08-29)
This work approaches theoretical topics of physics addressed to high school, which don’t usually appear in the literature of physics teaching but cause questions and curiosity in the students. This work used experimental ...
Thumbnail

Aprendizagem significativa com ênfase na formação do técnico em manutenção de aeronaves 

Meyer, Ivens Alberto (Universidade Federal de São Carlos, 2017-08-31)
The professionalizing technical education deals with the challenge of training professionals for new professions, which entails the shaping of technical courses that have a demand for teachers with specific experiences. ...
Thumbnail

Reforçando a relação entre a matemática e a física no ensino médio através de exemplos básicos de mecânica clássica 

Medina, Renato Rodrigues (Universidade Federal de São Carlos, 2017-02-15)
In this work a study is presented using some teaching strategies in order to strengthen the relationship between mathematics and physics in high school. It is shown how important it is to describe mathematically a physical ...
Thumbnail

Estudo da poluição sonora por estudantes do ensino médio usando smartphone. 

Pereira, Márcio Donizete (Universidade Federal de São Carlos, 2017-08-25)
The main objective of the project was to develop a didactic sequence to be applied in the classroom aiming to address the study the physics of noise pollution, including measures of sound intensity using cell phones and ...

UFSCar
Universidade Federal de São Carlos - UFSCar
Send Feedback

UFSCar

IBICT
 

 


UFSCar
Universidade Federal de São Carlos - UFSCar
Send Feedback

UFSCar

IBICT