Navegando Centro de Ciências Humanas e Biológicas - CCHB por assunto "Teaching"
Itens para a visualização no momento 1-9 of 9
-
Variedades e variações linguísticas: relações com os anos iniciais do Ensino Fundamental
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, , Câmpus Sorocaba, 30/03/2023)This study had the objective of conceptualizing what linguistic varieties and variations are, understanding the concepts that go through them and the characteristics of each type of variation, aiming at the possibility of ... -
Uso dos mapas conceituais como instrumento de mediação pedagógica em tempos de pandemia
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação - PPGEd-So, Câmpus Sorocaba, 14/02/2023)This study aims to analyze the possibilities of pedagogical mediation promoted using concept maps as a didactic tool by the chemistry teacher, in the context of school activities during the period of health emergency caused ... -
Análise do conteúdo sobre espécies invasoras nos materiais didáticos de ensino médio
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, , Câmpus Sorocaba, 03/04/2023)Invasive species are a problem that has been considered the second biggest threat to the planet's biodiversity. As this problem is little known by the population in general, people may even be contributing to the spread ... -
Repertório sobre a contenção/movimento do corpo: percepções das professoras da educação infantil sobre a prática corporal em tempos de pandemia
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação - PPGEd-So, Câmpus Sorocaba, 17/08/2022)This is a study with greater emphasis on remote teaching in the time of the Covid-19 pandemic, which followed the pandemic moment Covid-19 from contact restriction to the gradual return of classes. Through the qualitative ... -
Ensino-Aprendizagem dos alunos surdos: o papel da formação docente de Ciências Biológicas no processo de inclusão.
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, , Câmpus Sorocaba, 17/03/2023)Herein we highlight the role of the initial training of Biological Sciences teachers in the teaching-learning process of deaf students, and proposes to analyze the social and historical context in that the education of ... -
Ensino de ciências da natureza e recursos didáticos para estudantes com deficiência e com transtorno do espectro autista: um estudo bibliográfico
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, , Câmpus Sorocaba, 21/06/2021)This bibliographic research discusses a review of scientific works in the field of teaching Natural Sciences on the production of didactic-pedagogical resources in the context of inclusive education. From the survey through ... -
Desenvolvimento de livro paradidático para a divulgação científica sobre a biodiversidade de abelhas brasileiras
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, , Câmpus Sorocaba, 01/01/2021)The use of paradidatic books in science teaching has been shown to be effective in helping students understand and visualize social problems. Currently, Brazil and the world are facing the biggest population decline of ... -
Manifestação do Darwinismo Social na Eugenia e suas implicações para o ensino de Ciências e Biologia
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, , Câmpus Sorocaba, 03/11/2021)Since the beginnings of society, forms of segregation and hierarchization among peoples have been naturalized by human beings. With the development of modern science, scientific arguments that could justify the marginalization ... -
A importância das práticas pedagógicas no ensino de proteínas: uma reflexão das teorias de aprendizagem e possibilidades metodológicas
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, , Câmpus Sorocaba, 05/02/2024)This work consists of a reflection based on the review of pedagogical proposals in teaching proteins in the high school biology discipline and how the learning theories described by the authors, Ausubel, Chevallard and ...