• português (Brasil)
    • English
    • español
  • English 
    • português (Brasil)
    • English
    • español
  • Login
About
  • Policies
  • Instructions to authors
  • Contact
    • Policies
    • Instructions to authors
    • Contact
Browsing Ensino de Ciências Exatas - PPGECE by CNPq Subject 
  •   Home
  • Centro de Ciências Exatas e de Tecnologia - CCET
  • Programas de Pós-Graduação
  • Ensino de Ciências Exatas - PPGECE
  • Browsing Ensino de Ciências Exatas - PPGECE by CNPq Subject
  •   Home
  • Centro de Ciências Exatas e de Tecnologia - CCET
  • Programas de Pós-Graduação
  • Ensino de Ciências Exatas - PPGECE
  • Browsing Ensino de Ciências Exatas - PPGECE by CNPq Subject
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsAdvisorTitlesSubjectsCNPq SubjectsGraduate ProgramDocument TypeThis CommunityBy Issue DateAuthorsAdvisorTitlesSubjectsCNPq SubjectsGraduate ProgramDocument Type

My Account

Login

Browsing Ensino de Ciências Exatas - PPGECE by CNPq Subject "CIENCIAS EXATAS E DA TERRA::MATEMATICA"

  • 0-9
  • A
  • B
  • C
  • D
  • E
  • F
  • G
  • H
  • I
  • J
  • K
  • L
  • M
  • N
  • O
  • P
  • Q
  • R
  • S
  • T
  • U
  • V
  • W
  • X
  • Y
  • Z

Sort by:

Order:

Results:

Now showing items 1-20 of 67

  • Author
  • issue date
  • submit date
  • Advisor
  • Graduate Program
  • Document Type
  • title
  • ascending
  • descending
  • 5
  • 10
  • 20
  • 40
  • 60
  • 80
  • 100
    • O uso de questões das Olimpíadas Brasileiras de Matemática das escolas públicas como ferramenta para o desenvolvimento de competências 

      Silva, Elias Campos da (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Ensino de Ciências Exatas - PPGECE, Câmpus São Carlos, 18/12/2018)
      In this work we study some exercises that appear on a famous brazilian competition of Mathematics for public school students. The aim is to motivate the students to participate on this competition and prepare them to this ...
    • Aplicação de uma atividade experimental sobre vazão de líquidos para o estudo de funções no ensino médio 

      Rangel, Wilson de Oliveira (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Ensino de Ciências Exatas - PPGECE, Câmpus São Carlos, 28/06/2019)
      Considering the school context from the practical point of view, functions serve as instruments for the study of phenomena and allow the construction of experimental models that can be described through numerical, algebraic, ...
    • Uma introdução ao estudo das Funções Trigonométricas com recursos artísticos e seminários sobre a História da Matemática no 2º ano do Ensino Médio 

      Neves, Ranúzy Borges (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Ensino de Ciências Exatas - PPGECE, Câmpus São Carlos, 20/02/2019)
      The main objective of this study is to investigate whether the use of artistic methodologies effectively contributes to motivate second grade students of High School Integrated with Technical Education in Industrial ...
    • O uso da geometria fractal como ferramenta no ensino de progressões geométricas e logaritmos 

      Vieira, Diogo Comin (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Ensino de Ciências Exatas - PPGECE, Câmpus São Carlos, 22/03/2019)
      This essay is a study that seeks to introduce Fractal Geometry as a tool in Geometric Progressions and Logarithms teaching in high school, more precisely in the 1st (first) year, but the presented activities unfold a ...
    • O ensino-aprendizagem de probabilidade em uma escola pública de Sorocaba/SP 

      Canaveze, Leila (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Ensino de Ciências Exatas - PPGECE, , 27/09/2013)
      This qualitative work aims to describe and analyze a scenario of teachinglearning of the concept of Probability in three classes of the second grade of high school, a public school in the municipality of Sorocaba, State ...
    • Explorando geometria elementar através de jogos e desafios 

      Magri, Marcela Arantes (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Ensino de Ciências Exatas - PPGECE, , 19/10/2012)
      It is presented in this thesis a didactic proposal for pedagogical teaching aspects of Geometry through games and challenges. The main goal is to present a more didactic resource for teachers of elementary Mathematics. The ...
    • Elaborações de estudantes do 7° ano do ensino fundamental sobre números inteiros e suas operações 

      Silva, Maristela Alves (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Ensino de Ciências Exatas - PPGECE, , 14/12/2012)
      This research is qualitative and has as main objective to analyze the main elaborations explained by students from 7th year of elementary school on integers and its operations. Students were enrolled in a public school in ...
    • O ensino de áreas e volumes com o uso de objetos manipulativos 

      Medeiros, Miguel Rodrigo de (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Ensino de Ciências Exatas - PPGECE, , 05/11/2013)
      The objective of this research is to analyze and evaluate methodological developments proposed for the teaching of geometry, in public school in the State of São Paulo in the high school level in recent decades. We elaborate ...
    • Consequências das orientações técnicas de matemática, realizadas pelos PCNP, na atuação dos professores e na aprendizagem dos alunos 

      Santos, Sara Margarida (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Ensino de Ciências Exatas - PPGECE, , 23/09/2014)
      The main objective of this research work, at the level of professional master's degree, is to analyse and evaluate whether the Technical Guidelines (TG), conducted by Professor of Mathematics Coordinator of Teaching (PMCT), ...
    • Da resolução de quebra-cabeças em sala de aula à aplicabilidade no cotidiano de uma marmoraria: o que os estudantes do 9º ano do ensino fundamental falam e escrevem sobre o conceito de área 

      Mendes, Anderson Fabrício (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Ensino de Ciências Exatas - PPGECE, , 30/03/2012)
      The main goal of this investigation is to analyze students‟ speeches and writings of students in the 9th year (Ensino Fundamental) about the concept of area , from guiding educational activities (Moura, 1996), involving ...
    • Um curso de atualização para professores do ciclo I utilizando as novas tecnologias no ensino de matemática 

      Silva, Juliano Osorio da (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Ensino de Ciências Exatas - PPGECE, , 05/03/2013)
      This paper presents the main product as a course of continuing education for the training of teachers of elementary school from the first cycle of Basic Education, entitled "Mathematics for Elementary Education I". The ...
    • O projeto educacional: um olhar nas dissertações do Programa de Pós-Graduação em Ensino de Ciências Exatas (PPGECE-UFSCar) 

      Castro, Bruno Luiz de (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Ensino de Ciências Exatas - PPGECE, Câmpus Sorocaba, 15/02/2019)
      This research presents the panorama of the works developed in the period from 2010 to 2017, in the Program of Post-Graduation in Teaching of Exact Sciences (PPGECE) of UFSCar (Campus of Sorocaba and São Carlos), in ...
    • O estado da arte das pesquisas brasileiras sobre o letramento estatístico e probabilístico 

      Paim, Sandra Aparecida de Oliveira Coelho (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Ensino de Ciências Exatas - PPGECE, Câmpus Sorocaba, 22/02/2019)
      Among the thematic studies of GEPLAM (Mathematics Classes Study and Planning Group), based on the Sorocaba campus of the Federal University of São Carlos (UFSCar), we highlight Statistical and Probabilistic Literacy from ...
    • Uma análise no processo de ensino-aprendizagem de geometria no ensino fundamental II das escolas municipais de Porto Feliz 

      Rocha, Renato Cesar (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Ensino de Ciências Exatas - PPGECE, Câmpus São Carlos, 01/12/2017)
      The objective of this work is to analyze the teaching and learning process of Geometry in the Mathematics classes of Middle School in the municipal schools of Porto Feliz / SP, by investigating the teaching methodology of ...
    • Material complementar para o professor da rede SESI-SP de ensino : semelhança e software GeoGebra 

      Leite, Adriane de Oliveira (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Ensino de Ciências Exatas - PPGECE, Câmpus São Carlos, 05/10/2015)
      This research aims to propose activities for teachers using the Geogebra software, especially for teachers from the SESI-SP School Network in order to assist them in the teaching methodology, with teachers' work plan and, ...
    • Teoria dos Grafos no ensino médio: aplicações em problemas de trânsito 

      Della Torre, João Paulo Gonçalves (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Ensino de Ciências Exatas - PPGECE, Câmpus São Carlos, 06/03/2018)
      This work, explores through the methodologies: Problem Solving and Mathematical Modeling, concepts of Graph theory in the second year of the High School of a State School. The concepts developed here in a contextualized ...
    • Atividades de Matemática Financeira por meio de aprendizagem coletiva nos anos finais do ensino fundamental 

      Oliveira, Juliana Bauer de (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Ensino de Ciências Exatas - PPGECE, Câmpus São Carlos, 29/02/2016)
      We present in this research a proposal about our practice within the classes of Financial Education Experiences, as part of the pedagogical project for a full - time education of the SESI - SP network, with a researcher’s ...
    • Teorema de Pitágoras: uma proposta de ensino e aprendizagem para alunos deficientes visuais 

      Luiz, Nasael Martins (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Ensino de Ciências Exatas - PPGECE, Câmpus São Carlos, 06/08/2018)
      The purpose of this paper was to investigate the potentialities and limitations of a teaching intervention, structured on the basis of making materials to be handled by visually impaired students, aiming at the construction ...
    • GeoGebra e moodle no ensino de geometria analítica 

      Lucas, Rodrigo Dantas de (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Ensino de Ciências Exatas - PPGECE, , 08/04/2010)
      This work involves the construction of a virtual learning environment (AVA) on fundamental concepts of Analytical Geometry (GA) using GeoGebra resources to be applied in a room of the 1st year of a Bachelor's Degree in ...
    • Moodle e GeoGebra como apoio virtual ao ensino de trigonometria segundo a nova proposta curricular do estado de São Paulo 

      Aguiar, Anderson Luiz de (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Ensino de Ciências Exatas - PPGECE, , 30/08/2011)
      This work is the development, implementation and evaluation of a Virtual Learning Environment to support teaching trigonometry Curriculum Proposal according to the State of São Paulo, with strong use of dynamic geometry ...

      UFSCar
      Universidade Federal de São Carlos - UFSCar
      Send Feedback

      UFSCar

      IBICT
       

       


      UFSCar
      Universidade Federal de São Carlos - UFSCar
      Send Feedback

      UFSCar

      IBICT