• português (Brasil)
    • English
    • español
  • português (Brasil) 
    • português (Brasil)
    • English
    • español
  • Entrar
Sobre
  • Políticas
  • Instruções aos autores
  • Contato
    • Políticas
    • Instruções aos autores
    • Contato
Buscar 
  •   Página inicial
  • Centro de Ciências Exatas e de Tecnologia (CCET)
  • Programas de Pós-Graduação
  • Ensino de Ciências Exatas (PPGECE)
  • Buscar
  •   Página inicial
  • Centro de Ciências Exatas e de Tecnologia (CCET)
  • Programas de Pós-Graduação
  • Ensino de Ciências Exatas (PPGECE)
  • Buscar
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Navegar

Todo o repositórioComunidades e ColeçõesPor data do documentoAutoresOrientadorTítulosAssuntosÁreas do CNPqPrograma de pós-graduaçãoTipo de documentoEsta comunidadePor data do documentoAutoresOrientadorTítulosAssuntosÁreas do CNPqPrograma de pós-graduaçãoTipo de documento

Minha conta

Entrar

Discover

AutorAbbondati, Mario (1)Abreu, Mauro Aparecido (1)Abreu, Silvio Luis Amâncio de (1)... Ver maisAssuntoMatemática - estudo e ensino (25)Física - estudo e ensino (18)Geometria (12)... Ver maisData de publicação2019 (12)2018 (9)2017 (9)2016 (10)2015 (15)2014 (26)2013 (14)2012 (10)2011 (9)2010 (13)Áreas do CNPqCIENCIAS EXATAS E DA TERRA::MATEMATICA (49)CIENCIAS EXATAS E DA TERRA (46)CIENCIAS EXATAS E DA TERRA::FISICA (12)... Ver maisPrograma de Pós-graduaçãoPrograma de Pós-graduação em Ensino de Ciências Exatas (125)Programa de Pós-graduação em Ensino de Física - PROFIS (1)Programa de Pós-graduação em Matemática (1)Tipo de documentoDissertação (127)

Buscar

Show Advanced FiltersHide Advanced Filters

Filtros

Utilize filtros para refinar o resultado de busca.

Itens para a visualização no momento 1-10 of 128

  • Opção de ordenação:
  • Relevância
  • Título - crescente
  • Título - decrescente
  • Data de publicação - crescente
  • Data de publicação - decrescente
  • Resultados por página:
  • 5
  • 10
  • 20
  • 40
  • 60
  • 80
  • 100
Thumbnail

INTRODUÇÃO DA ÁLGEBRA: DESENVOLVIMENTO DO PENSAMENTO ALGÉBRICO NO 6° ANO DO ENSINO FUNDAMENTAL 

DIAS, LINDINALVA DA SILVA (Universidade Federal de São Carlos, 2019-02-27)
The present research presents a study about algebraic thoughts expressed by students of the 6th grade of elementary school. The research’s objective was to investigate the implications of a teaching sequence, based on ...
Thumbnail

Uma experiência didática com dobradura de papel e geometria das transformações no plano no ensino de matrizes no ensino médio 

Freire, Veruska Bueno (Universidade Federal de São Carlos, 2018-12-18)
The main objective of the international project The Klein Project of ICMI-IMU is to bring knowledge and applications of contemporary Mathematics to the enrichment of the knowledge of secondary school teachers, through small ...
Thumbnail

O estudo da congruência semântica em questões de equação de 1º grau nas avaliações de aprendizagem em processo 

Garcia, Gladys Beatriz Churata (Universidade Federal de São Carlos, 2019-02-07)
This work aims to contribute with research involving large scale research, especially the In-Process Learning Assessment (AAP). With regard to the analysis of this type of document, we present implications of the content ...
Thumbnail

GeoGebra e moodle no ensino de geometria analítica 

Lucas, Rodrigo Dantas de (Universidade Federal de São Carlos, 2010-04-08)
This work involves the construction of a virtual learning environment (AVA) on fundamental concepts of Analytical Geometry (GA) using GeoGebra resources to be applied in a room of the 1st year of a Bachelor's Degree in ...
Thumbnail

Moodle e GeoGebra como apoio virtual ao ensino de trigonometria segundo a nova proposta curricular do estado de São Paulo 

Aguiar, Anderson Luiz de (Universidade Federal de São Carlos, 2011-08-30)
This work is the development, implementation and evaluation of a Virtual Learning Environment to support teaching trigonometry Curriculum Proposal according to the State of São Paulo, with strong use of dynamic geometry ...
Thumbnail

Uma introdução ao estudo das Funções Trigonométricas com recursos artísticos e seminários sobre a História da Matemática no 2º ano do Ensino Médio 

Neves, Ranúzy Borges (Universidade Federal de São Carlos, 2019-02-20)
The main objective of this study is to investigate whether the use of artistic methodologies effectively contributes to motivate second grade students of High School Integrated with Technical Education in Industrial ...
Thumbnail

O uso de questões das Olimpíadas Brasileiras de Matemática das escolas públicas como ferramenta para o desenvolvimento de competências 

Silva, Elias Campos da (Universidade Federal de São Carlos, 2018-12-18)
In this work we study some exercises that appear on a famous brazilian competition of Mathematics for public school students. The aim is to motivate the students to participate on this competition and prepare them to this ...
Thumbnail

Desenvolvimento de projetos educacionais por meio de planos de aula em geometria métrica com viés ecológico 

Abreu, Mauro Aparecido (Universidade Federal de São Carlos, 2018-12-18)
Recognizing the quality of water and discovering ways to reduce its consumption is a matter of survival, however, until recently "The Blue Planet" considered an inexhaustible good, has become, today social equity, something ...
Thumbnail

A abordagem de resolução de problemas aplicados ao conteúdo de funções : uma experiência com grupos de estudos do ensino médio 

Barbosa Filho, Gilberto Alves (Universidade Federal de São Carlos, 2017-02-17)
This research project refers to an experience applied to study groups for high school students in order to provide them with an improvement of Mathematics contents, as well as an improvement in the practice of their studies, ...
Thumbnail

Letramento probabilístico : um olhar sobre as situações de aprendizagem do caderno do professor 

Custódio, Leandro Aparecido Alves (Universidade Federal de São Carlos, 2017-03-21)
The aim of this research was to analyze the concept of probability through the diversity of semiotic representation records arranged in the statement of the tasks (learning situations) contained in the second volume of ...
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • . . .
  • 13

UFSCar
Universidade Federal de São Carlos - UFSCar
Deixe sua opinião

UFSCar

IBICT
 

 


UFSCar
Universidade Federal de São Carlos - UFSCar
Deixe sua opinião

UFSCar

IBICT